Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

audzināšanas darbā un interešu izglītībā 2014./2015.māc.gadā

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "audzināšanas darbā un interešu izglītībā 2014./2015.māc.gadā"— Prezentācijas transkripts:

1 audzināšanas darbā un interešu izglītībā 2014./2015.māc.gadā
Prioritātes un aktualitātes audzināšanas darbā un interešu izglītībā 2014./2015.māc.gadā VISC Interešu izglītības un audzināšanas darba nodaļas vadītāja Astra Aukšmuksta

2 Stiprināt skolēnu patriotismu, kultūridentitāti un valstisko apziņu:
Valsts svētku, atceres un atzīmējamo dienu ievērošana Cieņpilna attieksme pret valsts simboliem Dzimtas, novada/pilsētas un valsts patriotisma veicināšanas pasākumi/projekti Skolas tradīciju un kultūrvides kopšana Nozīmīgākie notikumi sabiedriski politiskajā un kultūras dzīvē /2015.māc.gadā: Baltijas ceļa 25.gadadiena Latvija – Eiropas Savienības prezidējošā valsts 2015.gada 1.pusgadā Aspazijas un Raiņa 150 gadu atcere 2015.gads – Eiropas Attīstības gads

3 Latvijas Republikas Satversmes preambula
Latvijas Republikas Satversmes preambula ir Latvijas Satversmes ievaddaļa, kurā vispārīgā formā ir formulēta Latvijas Republikas pamatlikuma pastāvēšanas pamatjēga. To gada 19. jūnijā galīgajā lasījumā pieņēma 11.Saeimas deputāti 1918.gada 18.novembrī proklamētā Latvijas valsts ir izveidota, apvienojot latviešu vēsturiskās zemes un balstoties uz latviešu nācijas negrozāmo valstsgribu un tai neatņemamām pašnoteikšanās tiesībām, lai garantētu latviešu nācijas, tās valodas un kultūras pastāvēšanu un attīstību cauri gadsimtiem, nodrošinātu Latvijas tautas un ikviena brīvību un sekmētu labklājību. Latvijas tauta izcīnīja savu valsti Brīvības cīņās. Brīvi vēlētā Satversmes sapulcē tā nostiprināja valsts iekārtu un nolēma sev Satversmi. Latvijas tauta neatzina okupācijas režīmus, pretojās tiem un atguva brīvību, 1990.gada 4.maijā atjaunojot valstisko neatkarību uz valsts nepārtrauktības pamata. Tā godina savus brīvības cīnītājus, piemin svešo varu upurus, nosoda komunistisko un nacistisko totalitāro režīmu un to noziegumus. Latvija kā demokrātiska, tiesiska, sociāli atbildīga un nacionāla valsts balstās uz cilvēka cieņu un brīvību, atzīst un aizsargā cilvēka pamattiesības un ciena mazākumtautības. Latvijas tauta aizsargā savu suverenitāti, Latvijas valsts neatkarību, teritoriju, tās vienotību un demokrātisko valsts iekārtu. Latvijas identitāti Eiropas kultūrtelpā kopš senlaikiem veido latviešu un lībiešu tradīcijas, latviskā dzīvesziņa, latviešu valoda, vispārcilvēciskās un kristīgās vērtības. Uzticība Latvijai, latviešu valoda kā vienīgā valsts valoda, brīvība, vienlīdzība, solidaritāte, taisnīgums, godīgums, darba tikums un ģimene ir saliedētas sabiedrības pamats. Ikviens rūpējas par sevi, saviem tuviniekiem un sabiedrības kopējo labumu, izturoties atbildīgi pret citiem, nākamajām paaudzēm, vidi un dabu. Latvija, apzinoties savu līdzvērtību starptautiskajā kopienā, aizstāv valsts intereses un veicina vienotas Eiropas un pasaules ilgtspējīgu un demokrātisku attīstību. Dievs, svētī Latviju!

4 Baltijas ceļa 25.gadadiena
septembrī izglītības iestādēs Baltijas ceļa stunda UNESCO LNK ir sagatavojusi metodisko atbalsta materiālu-prezentāciju ar komentāriem ( Skolas var brīvi izvēlēties formu, kādā pasākums notiek. (atgriezeniskā saite) projekts „Baltijas ceļa stāsti” - UNESCO LNK sadarbībā ar VISC un partneriem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Projekta mērķis ir veicināt sabiedrības izpratni par Baltijas ceļa notikumiem caur dzīvo vēsturi – Baltijas valstu iedzīvotāju stāstiem, nodrošinot to pieejamību interneta vietnē un aktualizējot tos virtuālajā vidē. Šī projekta ietvaros Valmierā 6.-7.novembrī ir ieplānots Baltijas valstu skolēnu pašpārvalžu līderu forums „Ejam tālāk pa Baltijas ceļu”, kura laikā jaunieši diskutēs par pagātnes notikumu sasaisti ar tagadni un veidotu kopīgu skatījumu sadarbībai nākotnē.

5 Latvija – Eiropas Savienības prezidējošā valsts 2015.gada 1.pusgadā
Latvijas prezidentūras ES Padomē sekretariāta informatīva vēstule izglītības iestādēm: Ieteiktie temati mācību procesā un ārpusklases nodarbībās; Nodarbības skolēniem par prezidentūru ( ); Eiropas Komisijas piedāvājums (akcija «Atpakaļ uz skolu» un «Eiropas eksāmens») Eiropas Savienības mājā ( ) ; Informatīvs materiāls skolēniem par Latvijas prezidentūru un

6 Raiņa un Aspazijas 150 gadu atcere
VISC organizētais skolēnu skatuves runas un literāro uzvedumu konkurss, veltīts dzejnieku jubilejai (nolikums VISC mājas lapā septembrī) Kultūras ministrijas Festivāls «Pastāvēs, kas pārvērtīsies!» Pasākumi izglītības iestādēs

7 Gatavošanās XI Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem
deju svētki notiks 2015.gada jūlijā Dziesmu un deju svētku procesā iesaistījušies ~ Latvijas bērnu un jauniešu, piedaloties dažādos kultūrizglītības kolektīvos: korī, vokālajā ansamblī, pūtēju vai simfoniskajā orķestrī, tautas deju vai mūsdienu deju kolektīvā, bērnu un jauniešu folkloras kopā, skolēnu teātrī vai skatuves runas pulciņā, vizuālās vai vizuāli plastiskās mākslas pulciņā Plānots, ka svētkos piedalīsies ~ dalībnieku Dalībnieku atlases skates plānotas 2015.gada martā – maijā, mūsdienu deju kolektīviem gada novembrī Lūgums atbalstīt kolektīvu un viņu vadītāju gatavošanos svētkiem

8 Ikviena skolēna iesaistīšana
Motivēt bērnus un jauniešus iesaistīties interešu izglītības programmās, veicinot viņu karjeras vadības prasmju attīstīšanu Ikviena skolēna iesaistīšana Katrā interešu izglītības programmā akcentēt karjeras vadības prasmes: Sevis izpratne, prasme apzināties un izvērtēt savas intereses, spējas, vērtības; Karjeras iespēju pētīšanas un radīšanas prasmes (darbs ar informācijas resursiem, nepieciešamā atbalsta atrašana u.c.) Karjeras plānošanas prasmes (rīcības plāna izveide u.c.) Lēmuma pieņemšanas prasmes Spēja tikt galā ar nenoteiktību (risināt konkrētā brīža problēmas, radoši domāt, izglītoties mūža garumā) Piedāvāt tehniskās jaunrades , vides un modernās interešu izglītības programmas (IZM izvirzīta prioritāte)

9 Pilnveidot skolēnu izpratni par veselības un cilvēkdrošības jautājumiem, savstarpējo attiecību kultūru, mazinot un novēršot konfliktsituācijas, attīstot cieņpilnu un atbildīgu attieksmi pret sevi un citiem: aktualizēt skolas iekšējās kārtības noteikumus skolas vides uzlabošanai, attīstīt skolēnos laika plānošanas, pašorganizēšanās prasmes un uzņēmējspējas, īstenot atbalsta pasākumus iekļaujošai un pozitīvai uzvedībai, Izglītot par dažādu atkarību riskiem, t.sk., psihoaktīvo vielu lietošanas sekām, organizējot profilakses pasākumus un informējot par pieņemtajiem normatīvajiem aktiem (2014.g.9.aprīļa grozījumi Krimināllikumā) pilnveidot skolēnu mediju lietotprasmes, akcentējot drošības jautājumus interneta lietošanā, kā arī autortiesību ievērošanu

10 Uzmanība problēmjautājumiem audzināšanas darba īstenošanā
Diskusijas par skolēniem svarīgiem un nozīmīgiem jautājumiem Audzēkņu neattaisnoti kavētu stundu skaita samazināšana (IKVD pētījums, ) Cilvēkdrošības, t.sk., cilvēktirdzniecības jautājumu aktualizēšana, izglītojot par fiktīvo laulību sekām, riskiem darba meklējumos ārvalstīs u.c. Emocionālās un cita veida vardarbības mazināšana Higiēnas prasību ievērošana, pašapkalpošanās un rūpes par savu veselību Sadarbība starp vecākiem, skolu, valsts un pašvaldības institūcijām problēmsituāciju risināšanā

11 Informatīvie un metodiskie resursi
Valsts izglītības satura centra izstrādātie metodiskie materiāli ( Izglītības kvalitātes valsts dienesta ( dokumenti un informatīvie ziņojumi Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas atbalsta materiāli un pasākumi audzināšanas darba pilnveidei izglītības iestādēs ( Valsts izglītības attīstības aģentūras ( sagatavotie materiāli karjeras atbalstam Portāls (iespējas iesaistīties dažādos projektos, brīvprātīgo darbs u.c.) UNESCO LNK mājas lapa:

12 Radošu, veiksmīgu, labiem darbiem un domām piepildītu jauno mācību gadu!
Paldies par uzmanību! Tālr


Lejuplādēt ppt "audzināšanas darbā un interešu izglītībā 2014./2015.māc.gadā"

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma