Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Mūžizglītība – izaicinājumi un iespējas Kurzemē

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "Mūžizglītība – izaicinājumi un iespējas Kurzemē"— Prezentācijas transkripts:

1 Mūžizglītība – izaicinājumi un iespējas Kurzemē
Labdien! Mans vārds ir Ieva Briede un es pārstāvu Kurzemes plānošanas reģiona administrāciju. Šodien šeit man ir tas gods piedalīties, lai pateiktu Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmai lielu paldies par projektiem un iespējām, jo pateicoties tam Kurzemes plānošanas reģionam ir iespēja realizēt daudz lieliskas idejas. Evita Dreijere Kurzemes plānošanas reģiona administrācijas vadītāja v.i. , Ventspils

2 Izaicinājums = Iespējas Prezentācijā skatīsim
Mūžizglītība statistikas datos Mūžizglītība Eiropas Savienības un Nacionālajās stratēģijās Mūžizglītība Reģionālās attīstības kontekstā Līdz šim sniegtais atbalsts pieaugušo un mūžizglītības jomā Kurzemē – ieviestie projekti un veiksmīgie piemēri praksē Lielākie izaicinājumi un vajadzības Plānotais atbalsts mūžizglītībai Ar skatu uz attīstību - jauns Pieaugušo izglītības modulis mācību reģionu kontekstā

3 Mūžizglītība statistikas datos
Nodrošināt, ka vismaz 15% no iedzīvotājiem gadu vecumā piedalās pieaugušo izglītībā! EUROSTAT dati ES Latvija Igaunija Lietuva 10,5% 6,5% 12,6% 5,7% 2020.g. 15%

4 Mūžizglītība Eiropas Savienības un Nacionālās stratēģijās / 1
Eiropa 2020 stratēģijā: Gudra, ilgtspējīga un integrējoša izaugsme - paaugstinot kvalifikāciju un sekmējot izglītību (arī mūžizglītību), stimulējot pētniecību un inovāciju, vairāk izmantojot viedtīklu un digitālās ekonomikas priekšrocības, modernizējot rūpniecību, gādājot par lielāku energoefektivitāti un resursu efektīvu uzmantošanu Baltic 21 stratēģijā: Paaugstināt labklājības līmeni Baltijas Jūras reģionā nodrošinot labas izglītības un apmācību pieejamību ikvienam, efektīvas un iekļaujošas labklājības sistēmas izveidi, kā arī atbalstu ģeogrāfiskai, profesionālai un socio-ekonomiskai mobilitātei darba tirgu attīstībai. Latvijas Ilgtspējīgas attīstības stratēģijā 2013 Cilvēkkapitāla attīstība un produktivitātes kāpinājums – [... Daudz lielāks uzsvars jāliek uz izglītību visa mūža garumā – uz mūžizglītības attīstību, pieaugušo izglītošanu esošās izglītības sistēmas ietvaros un darba vietā iegūtā kapitāla ietekmes palielināšanu. Iemaņas un kompetences ir pastāvīgi jāattīsta un jāpilnveido gan tāpēc, lai veicinātu cilvēkresursu produktivitāti un konkurētspēju, gan arī tāpēc, lai zemākas kvalifikācijas darbiniekiem ļautu izrauties no apburtā mazu ienākumu vai pat nabadzības loka.]

5 Mūžizglītība Eiropas Savienības un Nacionālās stratēģijās / 2
4. Nacionālajā attīstības Plānā : Prioritāte: cilvēka drošumspēja un kompetenču attīstība [... Iespēju iegūt augstāku kvalifikāciju ceļā uz labāku darbu izmanto arī cilvēki pusmūžā un ikviens, kam tā ir nepieciešamība.] 5. Latvijas Republikas Izglītības attīstības pamatnostādnēs : Kvalitatīva un iekļaujoša izglītība personības attīstībai, cilvēku labklājībai un ilgtspējīgai valsts izaugsmei pilnveidojot normatīvo regulējumu, nodrošinot efektīvu resursu pārvaldi un paplašinot kvalitatīvu izglītības piedāvājumu.

6 Mūžizglītība Reģionālās attīstības kontekstā / 1
Kurzemes Plānošanas reģiona ilgtspējīgas attīstības stratēģija : Gudra attīstība - vērsts uz domāšanas un rīcību maiņu, kas panākams ar ieguldījumiem izglītībā, zinātnē, mainot sabiedrības vidi, attīstot uzņēmējdarbības domāšanu. Zināšanās balstīta ekonomika - Zināšanas veido individuālo un sociālo kapitālu. Blakus formālajai izglītībai, nozīmīgas ir prasmes un iemaņas, kas tiek attīstītas un uzlabotas visas dzīves laikā. Ir nozīmīga kompetences dažādos zināšu līmeņos un virzienos. Spēja un vajadzība pēc jaunā apguves veido pamatu elastīgai ekonomikai. Zināšanas, profesionalitāte -maina attieksmi. Galvenais uzdevums – mainīt zināšanu lomu sabiedrībā. Zināšanām jākļūst par sociāli respektētu vērtību. /No -kas tu esi, uz - ko tu proti./ 2. Kurzemes plānošanas reģiona Attīstības programma gadam: Zināšanu Kurzeme 2020 Prioritāte: Uz zināšanām balstītas uzņēmējdarbības attīstība - paredz sekmēt profesionālās izglītības un mūžizglītības attīstību, pielāgošanu darba tirgus vajadzībām un pieejamību ikvienam, veicināt konkurētspējīgo nozaru attīstību un jaunu eksportspējīgu produktu ar augstu pievienoto vērtību radīšanu, inovācijas un zinātnisko pētniecību – tās pielietojamību uzņēmējdarbībā, sekmēt uzņēmējdarbībai nepieciešamās atbalsta infrastruktūras attīstību

7 Mūžizglītība Reģionālās attīstības kontekstā / 2
3. Rīcības plāns mūžizglītības attīstībai Kurzemes plānošanas reģionā Vīzija: Izveidot elastīgu, modernu un kvalitatīvu neformālās izglītības sistēmu, sadarbojoties pieprasījuma un piedāvājuma pusēm un apmierinot sabiedrības vajadzības pēc neformālās izglītības, tai skaitā, ieviest formālu novērtējumu neformālajai izglītībai un izplatīt apmācību programmu mācību materiālus kā brīvi pieejamu izglītības informāciju ar informācijas tehnoloģiju palīdzību. Rīcības virzieni: - Papildināt normatīvos aktus un novērtēt ārpus formālā izglītības iegūtās zināšanas un prasmes Attīstīt tālmācību / e-apmācību Izveidot neformālās izglītības informācijas tīklu Paaugstināt neformālās izglītības sniedzēju kapacitātes

8 Līdz šim sniegtais atbalsts pieaugušo un mūžizglītības jomā Kurzemē – ieviestie projekti
Projekts Nr. LLII-102 ,,Mūžizglītības pārrobežu kapacitātes celšana’’ 1/3 Projekta mērķis: Veicināt cilvēkkapitāla attīstību, izveidojot efektīvu mūžizglītības sistēmu Kurzemes un Lietuvas Ziemeļrietumu pārrobežu teritorijā, šim mērķim radot platformu uzņēmējdarbības veicināšanai, inženiernozaru prasmju apmācībai, pielietojot e-izglītības risinājumus un sekmējot iepriekšējas mācīšanās rezultātu atzīšanu Projekta kopējais budžets: EUR 1,014, (no tām investīcijas: EUR ) Partneri: Vadošais: Kurzemes Plānošanas Reģions; Partneri: Augstākās izglītības u.c. institūcijas Latvijā un Lietuvā, kas nodarbojas ar pieaugušo izglītību - Ventspils Augstskola, Liepājas RTU, Klaipēdas Universitāte, Kauņas Tehnoloģiju Universitāte; Kauņas Reģionālais inovāciju centrs Tātad pašlaik Kurzemes plānošanas reģiona administrācija, kā vadošais partneris, un kopā ar vēl pieciem partneriem – Ventspils Augstkolu, Rīgas Tehniskās Universitātes Liepājas Filiāli, Klaipēdas Universitāti, Kauņas Tehnoloģiju Universitāti un Kauņas Reģionālo Inovāciju Centru realizē projektu ar nosaukumu “Mūžizglītības pārrobežu kapacitātes celšana”. Projekta ieviešana uzsākta jau gada janvārī. (kopējais budžets - EUR 1,014,652.00, jeb aptuveni ,00 LVL) Projekta mērķis ir attīstīt cilvēkresursus, veicot ieguldījumu efektīvas mūžizglītības sistēmas attīstībā Kurzemes un Ziemeļrietumu Lietuvas pārrobežu teritorijās. Slaidos Jūs redzat pavisam detalizētu sarakstu ar to, kādi konkrēti darbi pašlaik tiek veikti, tas raksturo projekta aktivitātes. Darba paka Nr. 2 veltīta Mūžizglītības politikas izstrādei un validācijai, kuras ietvaros tiek izstrādāta gan Mūžīzglītības piedāvājuma – pieprasījuma analīze, gan Prasmju sertificēšanas metodoloģija, lai ieviestu vienotu sertificēšanas sistēmu dzīves laika gaitā iegūto prasmju novērtēšanā, gan arī rekomendācijas mūžizglītības sistēmas pilnveidei un likumdošanas uzlabošanai. Visi pētījumi tiek veikti gan par Latvijas, gan Lietuvas pusēm.

9 Līdz šim sniegtais atbalsts pieaugušo un mūžizglītības jomā Kurzemē – ieviestie projekti
Projekts Nr. LLII-102 ,,Mūžizglītības pārrobežu kapacitātes celšana’’ 2/3 Rezultāti: Mūžizglītības politikas iestrādnes: Prasmju sertificēšanas metodoloģija, lai ieviestu vienotu sertificēšanas sistēmu dzīves laika gaitā iegūto prasmju novērtēšanā Rekomendācijas mūžizglītības politikas un likumdošanas jautājumos. Mūžizglītības pieprasījuma – piedāvājuma analīze Mūžizglītības rīcības plāns gadiem Ilgtspējīgas mūžizglītības infrastruktūras izveide Uzņēmējdarbības centru modelis, kā daļa no mūžizglītības sistēmas reģionālajās izglītības iestādēs. Inženierzinātņu prasmju centru izveide, lai nodrošinātu inženierzinātņu prasmju apguvi partneru organizācijās (ieguldījums infrastruktūrā – iekārtu iegāde) Apmācību kursi inženierzinātnēs – CNC Tehnoloģijas, Programmēšana un mehatronikas sistēmu ieviešana, Elektronikas sektoru standarti Tātad pašlaik Kurzemes plānošanas reģiona administrācija, kā vadošais partneris, un kopā ar vēl pieciem partneriem – Ventspils Augstkolu, Rīgas Tehniskās Universitātes Liepājas Filiāli, Klaipēdas Universitāti, Kauņas Tehnoloģiju Universitāti un Kauņas Reģionālo Inovāciju Centru realizē projektu ar nosaukumu “Mūžizglītības pārrobežu kapacitātes celšana”. Projekta ieviešana uzsākta jau gada janvārī. (kopējais budžets - EUR 1,014,652.00, jeb aptuveni ,00 LVL) Projekta mērķis ir attīstīt cilvēkresursus, veicot ieguldījumu efektīvas mūžizglītības sistēmas attīstībā Kurzemes un Ziemeļrietumu Lietuvas pārrobežu teritorijās. Slaidos Jūs redzat pavisam detalizētu sarakstu ar to, kādi konkrēti darbi pašlaik tiek veikti, tas raksturo projekta aktivitātes. Darba paka Nr. 2 veltīta Mūžizglītības politikas izstrādei un validācijai, kuras ietvaros tiek izstrādāta gan Mūžīzglītības piedāvājuma – pieprasījuma analīze, gan Prasmju sertificēšanas metodoloģija, lai ieviestu vienotu sertificēšanas sistēmu dzīves laika gaitā iegūto prasmju novērtēšanā, gan arī rekomendācijas mūžizglītības sistēmas pilnveidei un likumdošanas uzlabošanai. Visi pētījumi tiek veikti gan par Latvijas, gan Lietuvas pusēm.

10 Līdz šim sniegtais atbalsts pieaugušo un mūžizglītības jomā Kurzemē – ieviestie projekti
Projekts Nr. LLII-102 ,,Mūžizglītības pārrobežu kapacitātes celšana’’ 3/3 Rezultāti: Mūžizglītības resursu attīstība: Virtuālā apmācību platforma: atklātais portāls ar sociālā tīkla instrumentiem; apmācību vadības sistēma, ko nodrošina trīs līmeņu kursi (formālo, neformālo un mazo moduļu veidā). Moodle sistēmas izveide un adaptēšana partneru institūcijās Apmācību kursi uzņēmējdarbībā – likumdošana, finanses, uzņēmējdarbības plānošana, u.c. Semināri pasniedzējiem un mūžizglītības speciālistiem par tālmācības mācību instrumentiem. Mobilitātes shēmas izveide un 20 mobilitātes pasākumu ieviešana pieredzes apmaiņas nodrošināšanai starp projektā iesaistītajām institūcijām. Tātad pašlaik Kurzemes plānošanas reģiona administrācija, kā vadošais partneris, un kopā ar vēl pieciem partneriem – Ventspils Augstkolu, Rīgas Tehniskās Universitātes Liepājas Filiāli, Klaipēdas Universitāti, Kauņas Tehnoloģiju Universitāti un Kauņas Reģionālo Inovāciju Centru realizē projektu ar nosaukumu “Mūžizglītības pārrobežu kapacitātes celšana”. Projekta ieviešana uzsākta jau gada janvārī. (kopējais budžets - EUR 1,014,652.00, jeb aptuveni ,00 LVL) Projekta mērķis ir attīstīt cilvēkresursus, veicot ieguldījumu efektīvas mūžizglītības sistēmas attīstībā Kurzemes un Ziemeļrietumu Lietuvas pārrobežu teritorijās. Slaidos Jūs redzat pavisam detalizētu sarakstu ar to, kādi konkrēti darbi pašlaik tiek veikti, tas raksturo projekta aktivitātes. Darba paka Nr. 2 veltīta Mūžizglītības politikas izstrādei un validācijai, kuras ietvaros tiek izstrādāta gan Mūžīzglītības piedāvājuma – pieprasījuma analīze, gan Prasmju sertificēšanas metodoloģija, lai ieviestu vienotu sertificēšanas sistēmu dzīves laika gaitā iegūto prasmju novērtēšanā, gan arī rekomendācijas mūžizglītības sistēmas pilnveidei un likumdošanas uzlabošanai. Visi pētījumi tiek veikti gan par Latvijas, gan Lietuvas pusēm.

11 Līdz šim sniegtais atbalsts pieaugušo un mūžizglītības jomā Kurzemē – ieviestie projekti
Projekts Nr. LLIII-175 ,,Konkurētspējīga uzņēmējdarbība caur sadarbību’’ 1/2 Projekta mērķis: Veicināt konkurētspējīgu uzņēmējdarbību pierobežas reģionos Latvijā un Lietuvā, tādējādi novēršot šķēršļus tās attīstībai, aktivējot uzņēmējdarbības vidi un nodrošinot ilgtspējīgus risinājumus mūžizglītības iestāžu un uzņēmēju sadarbību pārrobežā. Projekta kopējais budžets: EUR ,92 (no tām investīcijas: EUR ,74) Partneri: Vadošais: Zemgales Plānošanas Reģions; Partneri Kurzemē: Kurzemes Plānošanas Reģions, Talsu Novada domes Pieaugušo izglītības centrs, Ventspils Augstskola, Liepājas Universitāte, Kuldīgas novada domes Pieaugušo izglītības centrs. (Kopā 15 partneri Latvijā un Lietuvā) Tātad pašlaik Kurzemes plānošanas reģiona administrācija, kā vadošais partneris, un kopā ar vēl pieciem partneriem – Ventspils Augstkolu, Rīgas Tehniskās Universitātes Liepājas Filiāli, Klaipēdas Universitāti, Kauņas Tehnoloģiju Universitāti un Kauņas Reģionālo Inovāciju Centru realizē projektu ar nosaukumu “Mūžizglītības pārrobežu kapacitātes celšana”. Projekta ieviešana uzsākta jau gada janvārī. (kopējais budžets - EUR 1,014,652.00, jeb aptuveni ,00 LVL) Projekta mērķis ir attīstīt cilvēkresursus, veicot ieguldījumu efektīvas mūžizglītības sistēmas attīstībā Kurzemes un Ziemeļrietumu Lietuvas pārrobežu teritorijās. Slaidos Jūs redzat pavisam detalizētu sarakstu ar to, kādi konkrēti darbi pašlaik tiek veikti, tas raksturo projekta aktivitātes. Darba paka Nr. 2 veltīta Mūžizglītības politikas izstrādei un validācijai, kuras ietvaros tiek izstrādāta gan Mūžīzglītības piedāvājuma – pieprasījuma analīze, gan Prasmju sertificēšanas metodoloģija, lai ieviestu vienotu sertificēšanas sistēmu dzīves laika gaitā iegūto prasmju novērtēšanā, gan arī rekomendācijas mūžizglītības sistēmas pilnveidei un likumdošanas uzlabošanai. Visi pētījumi tiek veikti gan par Latvijas, gan Lietuvas pusēm.

12 Līdz šim sniegtais atbalsts pieaugušo un mūžizglītības jomā Kurzemē – ieviestie projekti
Projekts Nr. LLIII-175 ,,Konkurētspējīga uzņēmējdarbība caur sadarbību’’ 2/2 Rezultāti: Izveidota 1 jauna biznesa atbalsta struktūra. 10 objektos novērsti šķēršļi konkurētspējīgas uzņēmējdarbības attīstībai (Pieaugušo izglītības institūciju infrastruktūras attīstība); 3 mūžizglītības centri saņēmuši aprīkojumu mācību metožu pielietošanai. Izstrādāts pētījums par pieaugušo izglītības institūciju efektivitātes paaugstināšanu darbā ar uzņēmējiem, uzņēmējdarbības piedāvājums. Iegādātas 20 programmas Apmācīti vairāk kā 720 potenciālie un esošie uzņēmēji. Veiktas 4 pieredzes apmaiņas vizītes uz LT, LV mūžizglītības iestādēm. Noorganizēti 19 uzņēmēju aktivizēšanas pasākumi. Izveidots pārrobežu sadarbības tīkla (biznesa atbalstu institūciju sasaiste). Sagatavota brošūra par atbalsta centriem un mūžizglītības piedāvājumu 3 valodās 2200 kopijās un izveidota uzņēmēju lietišķo kontaktu datu krātuve: new.kurzemesregions.lv Tātad pašlaik Kurzemes plānošanas reģiona administrācija, kā vadošais partneris, un kopā ar vēl pieciem partneriem – Ventspils Augstkolu, Rīgas Tehniskās Universitātes Liepājas Filiāli, Klaipēdas Universitāti, Kauņas Tehnoloģiju Universitāti un Kauņas Reģionālo Inovāciju Centru realizē projektu ar nosaukumu “Mūžizglītības pārrobežu kapacitātes celšana”. Projekta ieviešana uzsākta jau gada janvārī. (kopējais budžets - EUR 1,014,652.00, jeb aptuveni ,00 LVL) Projekta mērķis ir attīstīt cilvēkresursus, veicot ieguldījumu efektīvas mūžizglītības sistēmas attīstībā Kurzemes un Ziemeļrietumu Lietuvas pārrobežu teritorijās. Slaidos Jūs redzat pavisam detalizētu sarakstu ar to, kādi konkrēti darbi pašlaik tiek veikti, tas raksturo projekta aktivitātes. Darba paka Nr. 2 veltīta Mūžizglītības politikas izstrādei un validācijai, kuras ietvaros tiek izstrādāta gan Mūžīzglītības piedāvājuma – pieprasījuma analīze, gan Prasmju sertificēšanas metodoloģija, lai ieviestu vienotu sertificēšanas sistēmu dzīves laika gaitā iegūto prasmju novērtēšanā, gan arī rekomendācijas mūžizglītības sistēmas pilnveidei un likumdošanas uzlabošanai. Visi pētījumi tiek veikti gan par Latvijas, gan Lietuvas pusēm.

13 Veiksmīgie piemēri praksē / 1
Liepājas RTU – iekārtas inženierzinātņu centram: Ventspils Augstskola – iekārtas inženierzinātņu centram: Darba pakā Nr. 3 tiek veidota virtuālā mācību platforma, jeb interneta vidē studentiem pieejamu e-apmācībus kursu izvietošana un starp iesaistītajiem partneriem – universitātēm, kopīgas apmācību vides izveide, kurā izvietotos materiālus apgūt varēs šajās skolās studējošie. Darba paka Nr. 4, jeb mēs varam to saukt arī Infrastruktūras paka, jo šeit tiek izveidotas trīs inženierzinātņu prasmju centri, kurus izveido Ventspilī, Liepājā un Klaipēdā, kā arī tiek izstrādāti apmācību kursu testa modeļi inženierzinātnēs. Nepieskāros darba pakām Nr. 1 un Nr. 5 – tās attiecīgi ir Projekta vadība un uzraudzība un Sabiedriskās attiecības un pārrobežu sadarbības tīkla izveide.

14 Veiksmīgie piemēri praksē / 2
Mūžizglītības politikas rekomendācijas: gada jūnijā Latvijas Republikas Saeima pieņēma grozījumus Latvijas Republikas Augstskolu likumā, iekļaujot (Studijas ārpus studiju programmām) pantu sekojošā redakcijā: (5) Augstskola vai koledža izvērtē personas iepriekšējā izglītībā vai profesionālajā pieredzē sasniegtus studiju rezultātus un, ja tie atbilst attiecīgas studiju programmas prasībām, atzīst tos, kā arī piešķir attiecīgus kredītpunktus. Profesionālajā pieredzē sasniegtus studiju rezultātus drīkst atzīt profesionālās vai akadēmiskās studiju programmās, turklāt tikai 30 procentus no profesionālās vai akadēmiskās studiju programmas kredītpunktiem drīkst piešķirt, atzīstot profesionālajā pieredzē sasniegtos studiju rezultātus. Iepriekšējā izglītībā vai profesionālajā pieredzē sasniegtu studiju rezultātu atzīšanas kārtību un kritērijus nosaka Ministru kabinets. Par studiju rezultātu atzīšanu vai atteikumu tos atzīt tiek pieņemts individuāls lēmums. Lēmumu un to pamatojošus dokumentus pievieno attiecīgajai personas lietai. Augstskolas vai koledžas pieņemto lēmumu var apstrīdēt tās rektoram vai direktoram.” Darba pakā Nr. 3 tiek veidota virtuālā mācību platforma, jeb interneta vidē studentiem pieejamu e-apmācībus kursu izvietošana un starp iesaistītajiem partneriem – universitātēm, kopīgas apmācību vides izveide, kurā izvietotos materiālus apgūt varēs šajās skolās studējošie. Darba paka Nr. 4, jeb mēs varam to saukt arī Infrastruktūras paka, jo šeit tiek izveidotas trīs inženierzinātņu prasmju centri, kurus izveido Ventspilī, Liepājā un Klaipēdā, kā arī tiek izstrādāti apmācību kursu testa modeļi inženierzinātnēs. Nepieskāros darba pakām Nr. 1 un Nr. 5 – tās attiecīgi ir Projekta vadība un uzraudzība un Sabiedriskās attiecības un pārrobežu sadarbības tīkla izveide.

15 Lielākie izaicinājumi un vajadzības
Mūžizglītība – “ pabērna” lomā Nepieciešams izveidot vienotu mūžizglītības politiku, strikti noteikt tās “apsaimniekotāju” un koordinatoru, definēt atbildīgo pušu kompetences un atbildības Uz starpinstitucionālo sadarbību vērsts politikas ieviešanas modelis Ko dara kaimiņu novadā? Iztrūkst koordinējošais un informācijas / datu apstrādes un izplatīšanas posms – mūžizglītības datu bāze Nav zināms aktuālākais piedāvājums un pieprasījums reģionālā griezumā, t.i., piedāvājuma-pieprasījuma kartējums, tādēļ nav iespējama veiksmīga sadarbība starp novadiem / reģioniem Visu mērķa grupu pārklājums Nozīmīgi aptvert visas iespējamās mērķa grupas un veikt “balto plankumu” uzraudzību un mērķtiecīgas aktivitātes to apjomu mazināšanai Nepietiek vien ar mērķa grupu piesaisti – nozīmīgāk ir ieviest mācību procesa rezultātu pastāvīgu novērtēšanu, lai ieguldītie līdzekļi mūžizglītībā veido pievienoto vērtību Vadošais partneris Kurzemes plānošanas reģiona administrācija ir projektā “Transporta un ostu komunikāciju sistēmu attīstība”. Tā ietvaros plānots Ostu komunikāciju sistēmu ieviešana un pilnveidošana, tai skaitā arī tāda aprīkojuma iegāde, kas ļauto paātrināt datu apmaiņu ostās un tie ir – drošības sistēmas ieviešana, ģeogrāfiski informatīvās sistēmas paplašināšana, automātiskās identifikācijas sistēmas ieviešana.

16 Plānotais atbalsts mūžizglītībai
Atbalsts mūžizglītības aktivitātēm caur Eiropas Sociālo fondu (8.4.1.specifiskais atbalsta mērķis: Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci atbilstoši mainīgajiem darba tirgus apstākļiem) Atbalsta pasākumi darba devējiem darbinieku papildu izglītošanā (Valsts atbalsts) - Atbalsts tiks sniegts darbinieka vispārējo un darbinieka darba pienākumos definēto profesionālo kompetenču pilnveidei programmās Latvijas izglītības iestādēs, kā arī darbinieka darba pienākumos definēto profesionālo kompetenču pilnveidei ārvalstī reģistrētā izglītības iestādē programmās, kas Latvijā netiek īstenotas. MK noteikumi izstrādes stadijā. Vadošais partneris Kurzemes plānošanas reģiona administrācija ir projektā “Transporta un ostu komunikāciju sistēmu attīstība”. Tā ietvaros plānots Ostu komunikāciju sistēmu ieviešana un pilnveidošana, tai skaitā arī tāda aprīkojuma iegāde, kas ļauto paātrināt datu apmaiņu ostās un tie ir – drošības sistēmas ieviešana, ģeogrāfiski informatīvās sistēmas paplašināšana, automātiskās identifikācijas sistēmas ieviešana.

17 Pirmspensijas un pensijas vecuma
Ar skatu uz attīstību - jauns Pieaugušo izglītības modulis mācību reģionu kontekstā Mūžizglītības politika (IZM) EM LM Reģioni (ieviešanas grupa) LDDK NVA Pašvaldības (informācijas un atbalsta centrs) Jaunieši Darbaspējas vecuma Pirmspensijas un pensijas vecuma Vadošais partneris Kurzemes plānošanas reģiona administrācija ir projektā “Transporta un ostu komunikāciju sistēmu attīstība”. Tā ietvaros plānots Ostu komunikāciju sistēmu ieviešana un pilnveidošana, tai skaitā arī tāda aprīkojuma iegāde, kas ļauto paātrināt datu apmaiņu ostās un tie ir – drošības sistēmas ieviešana, ģeogrāfiski informatīvās sistēmas paplašināšana, automātiskās identifikācijas sistēmas ieviešana.

18 Paldies par uzmanību! Kurzemes plānošanas reģiona administrācija
Eksporta , Rīga E-pasts: Tālrunis: Ārkārtīgi liels paldies par Jūsu pacietību!


Lejuplādēt ppt "Mūžizglītība – izaicinājumi un iespējas Kurzemē"

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma