Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

IAK lēmuma ‘‘Par uzdevumiem, kas veicami kvalitatīva vispārējās izglītības iestāžu tīkla izveidošanai un ar izglītojamo telpisko mobilitāti saistīto problēmu.

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "IAK lēmuma ‘‘Par uzdevumiem, kas veicami kvalitatīva vispārējās izglītības iestāžu tīkla izveidošanai un ar izglītojamo telpisko mobilitāti saistīto problēmu."— Prezentācijas transkripts:

1 IAK lēmuma ‘‘Par uzdevumiem, kas veicami kvalitatīva vispārējās izglītības iestāžu tīkla izveidošanai un ar izglītojamo telpisko mobilitāti saistīto problēmu risināšanai’’ izpildes rezultāti

2 Izglītības iestāžu tīkla telpiskā kartējuma izstrāde
Pētījums “Optimālā vispārējās izglītības iestāžu tīkla modeļa izveide” (SIA “Karšu izdevniecība Jāņa sēta”) Priekšlikumi optimālam vispārējās vidējās izglītības iestāžu tīkla modelim Analīzē izmantoti kvalitatīvie un kvantitatīvie rādītāji (izglītojamo skaits, vidējās izglītības obligāto centralizēto eksāmenu indekss, izglītības iestādes sasniedzamība un izglītības iestādei pieejamā infrastruktūra, apkārtējās apdzīvotās vietas demogrāfiskais un ekonomiskais potenciāls); Izstrādāta skolu tīkla ģeotelpiskās plānošanas platforma “Skolu karte” (

3 Pašvaldību pieņemtie lēmumi par izmaiņām izglītības iestāžu tīklā
Reorganizācija, mainot īstenoto izglītības pakāpi Izglītības iestāžu apvienošana, pievienošana citai iestādei Slēgšana Izmaiņas uz 2016./2017.m.g. 10 17 8 Izmaiņas uz 2017./2018.m.g. 16 15 12 Izmaiņas uz 2018./2019.m.g. (uz ) 28 25 Pirms 2018./2019. mācību gada sākuma: likvidētas – 24 vispārējās izglītības iestādes (+ 1 pirmsskolas izglītības iestāde); izglītības iestāžu apvienošanas rezultātā kopumā no 17 vispārējās izglītības iestādēm izveidotas 8 vispārējās izglītības iestādes; 20 izglītības iestādes pievienotas citai izglītības iestādei (t.sk. 13 pirmsskolas izglītības iestāžu pievienošana); 6 vidusskolas reorganizācijas rezultātā ir pārveidotas par pamatskolām.

4 Grozījumi Izglītības likumā
Ministru kabinetam dots uzdevums noteikt: kvalitātes kritērijus minimāli pieļaujamā izglītojamo skaita un kritērijus maksimāli pieļaujamā izglītojamo skaita noteikšanai klasē vai klašu grupā vidējās izglītības pakāpē pašvaldību, valsts augstskolu un privātajās vispārējās izglītības iestādēs; kritērijus un kārtību, kādā valsts, tai skaitā ņemot vērā minimāli pieļaujamo izglītojamo skaitu vidējās izglītības pakāpē, piedalās pašvaldību, valsts augstskolu un privāto vispārējās izglītības iestāžu vispārējās izglītības programmu īstenošanā iesaistīto pedagogu darba samaksas finansēšanā, ja izglītības iestāde neatbilst Ministru kabineta noteiktajiem kvalitātes kritērijiem

5 MK noteikumi Nr.583 «Kritēriji un kārtība, kādā valsts piedalās vispārējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksas finansēšanā vidējās izglītības pakāpē»  

6

7 1 Kvalitatīvie kritēriji Izglītības programmu īstenošanas kvalitāte;
12.klases izglītojamo obligāto centralizēto eksāmenu indekss 1 Izglītības programmu kvalitātes kritēriju līmenis nedrīkst būt zemāks par III līmeni. Mācību saturs; Mācīšanās kvalitāte Atbalsts mācību darba diferenciācijai; Iekārtas un materiāltehniskie resursi; Fiziskā vide un vides pieejamība

8 2 Kvalitatīvie kritēriji Izglītības kvalitāte OK, ja:
2020.gads–2024.gads obligāto centralizēto eksāmenu indekss* 2025.gads–2030.gads obligāto centralizēto eksāmenu indekss no 2030.gada obligāto centralizēto eksāmenu indekss *Indeksu aprēķina no šādiem datiem: Skolēnu obligāto centralizēto eksāmenu rezultāti Skolēnu gada atzīme mācību priekšmetā Skolēnu skaits skolā 1.septembrī Skolēnu skaits, kas nav kārtojuši obligātos centralizētos eksāmenus

9 1 2 Kvantitatīvie kritēriji
120 skolēni vidējās izglītības pakāpes klašu grupā 9 republikas pilsētās, 12 Pierīgas novados, 21 reģionālās attīstības centrā (kur ir 2 vai vairāk pašvaldības vidusskolas) 1 2 54 skolēni vidējās izglītības pakāpes klašu grupā reģionālās attīstības centros (kur ir 1 valsts ģimnāzija un 1 vidusskola vai tikai 1 vidusskola); valsts augstskolas vispārējās izglītības iestādē

10 Kvantitatīvie kritēriji
Izņēmuma gadījumi: 33 skolēni vidējās izglītības pakāpes klašu grupā: pārējos novados; ja skola īsteno izglītības programmu, pamatojoties uz starptautisku līgumu; 22 skolēni vidējās izglītības pakāpes klašu grupā, ja skola atrodas pierobežas teritorijā (izņemot novadu pilsētas), kas ir ES ārējā robeža. NB!

11 Pedagogu darba samaksas pieauguma grafiks
Finanšu līdzekļi pedagogu darba samaksas pieauguma nodrošināšanai tiek rasti no trīs avotiem: sakārtojot izglītības iestāžu tīklu; efektivizējot izglītības procesu; piešķirot papildu finansējumu no pašvaldību un valsts budžeta, ievērojot solidaritātes un vienlīdzības principu.  Papildu finansējums 2018.gadam euro: IZM budžetā euro LNG euro

12 Atbalsts skolu infrastruktūras attīstībai 8. 1. 2
Atbalsts skolu infrastruktūras attīstībai SAM ‘‘Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi’’ Līdz š.g. oktobrim 15 pašvaldības ir modernizējušas vismaz vienu vispārējās izglītības iestāžu infrastruktūras objektu. Uz doto brīdi noslēgtas 35 vienošanās par 812SAM projektu īstenošanu par 231 mlj. euro (t.sk. ERAF 97 mlj. euro). Vienlaikus šobrīd norit piecu pašvaldību projektu iesniegumu vērtēšanas procedūra (57 mlj. euro, t.sk. ERAF 26 mlj.). Kopumā SAM ietvaros līdz 2023.gadam paredzēts modernizēt vispārējās izglītības iestādes, kur mācās ne mazāk kā 47 200 izglītojamo. Projektu īstenošanas rezultātā tiks radīta moderna, ergonomiska un higiēnas prasībām atbilstoša mācību vide, kas papildināta ar mūsdienīgu mācību procesa nodrošināšanai nepieciešamu informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) risinājumiem. Projekti paredz arī vispārējās izglītības iestāžu sporta infrastruktūras (sporta zāles, sporta laukumi) sakārtošanu, kā arī dienesta viesnīcu modernizāciju (tostarp būvniecību, kur tas nepieciešams), kas, jo īpaši svarīgi ir skolu tīkla sakārtošanas kontekstā. Savukārt valsts ģimnāzijās papildus tiek attīstīti reģionālie metodiskie centri, kas nodrošina novada un citu pašvaldību pedagogu pilnveides pasākumus. Līdz 2018.gada oktobrim

13 Atbalsts izglītojamajiem
1.-12.klase Vairāk nekā 200 tūkst. skolēnu ikgadēji 200 tūkst.

14 Paldies!


Lejuplādēt ppt "IAK lēmuma ‘‘Par uzdevumiem, kas veicami kvalitatīva vispārējās izglītības iestāžu tīkla izveidošanai un ar izglītojamo telpisko mobilitāti saistīto problēmu."

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma