Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Studentcentrēta pieeja pieaugušo izglītībā

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "Studentcentrēta pieeja pieaugušo izglītībā"— Prezentācijas transkripts:

1 Studentcentrēta pieeja pieaugušo izglītībā
Dr.paed. Ingrīda Muraškovska Projekts «Inovācija mācībās» Nr. Nr LV01-KA Priekule,

2 Saturs Pieaugušo mācīšanās īpatnības un studentcentrētas mācības
Somijas pieeja pieaugušo izglītības organizēšanā un studentcentrētu mācību īstenošanā Digitālie rīki efektīvam mācību procesam

3 Mācību mobilitāte Florencē

4 Kad un kas to ir teicis? Visu mūsu nelaimju pamatā ir muļķība. Mēs darām muļķības iesīkstējušu paradumu ietekmē. To provocē nekritiska apšaubāmu autoritāšu pieņemšana un ļaušanās neizglītota pūļa aizspriedumu ietekmei. Paša muļķība tiek slēpta zem erudīcijas maskas (uzkrāto faktu gūzmas), necenšoties kļūt gudrākam, t.i., ne tikai zināt, bet arī izprast. Katrs izmisīgi cenšas slēpt savu neizglītotību un tādēļ to, par ko nav sapratnes, nepieņem vai nosoda. Rodžers Bēkons (1214 – 1294)

5 Amerikāņu stereotipi par pasauli

6 Reakcija uz problēmām Ignorējam Cenšamies pārlikt uz citiem
Baidāmies un pārdzīvojam Meklējam vainīgos

7 Kā mēs domājam?

8 Neironu tīkls cilvēka smadzenēs

9 Neironu sasaiste sinapsēs

10 Jauna nezināma situācija

11 Kas viņiem kopīgs?

12 Jautrībai jābūt vai arī es nespēlējos !
Smaidiet, mani kungi, smaidiet! Vislielākās muļķības pasaulē ir izdarījuši cilvēki ar nopietnu sejas izteiksmi. Iztēle ir svarīgāka par zināšanām. Zināšanas ir ierobežotas, kamēr iztēle aptver visu pasauli, stimulē progresu un dod dzīvību evolūcijai

13 Mācīt vajag bērnu nevis priekšmetu
Ludis Bērziņš

14 Motivācijas veidi Skaistuma baudīšana Palīdzība Zinātkāre
Kopā būšana, komunikācija Panākumi, uzvara Labuma gūšana

15 Pieaugušo izglītības mērķa grupas

16 Pieaugušo izglītības virzieni
16

17 Pieaugušo izglītībā iesaistītās puses
Darba devēji Izglītības iestādes Bibliotēkas Sporta organizācijas Sociālie dienesti Biedrības Policija Jauniešu organizācijas Kultūras centri Karjeras konsultanti

18 Pieaugušo izglītības tipveida mērķi:
jaunu zināšanu, jaunas informācijas iegūšana informācijas apgūšana jaunā līmenī prasmju un iemaņu iegūšana informācijas izmantošanā pārliecības un vērtīborientācijas izstrāde jaunu personības īpašību iegūšana izziņas interešu apmierināšana (Knowles, 1990)

19 Pieaugušā mācīšanās kā personības attīstība
Lielākā daļa cilvēku dzīvo, gandrīz neapzinoties laika plūdumu; viņi rīkojas pašsaprotamā veidā. Šī pašsaprotamība balstās faktā, ka cilvēks ir saskaņā ar savu sociokultūras vidi, viņa pasaules uztvere atbilst viņa biogrāfijai un viņam nav jādomā pārāk dziļi, pirms viņš uzsāk kaut ko darīt, jo gandrīz instinktīvi viņš zina, ko darīt konkrētajos apstākļos. Tas nenotiek intuitīvi, bet ir iepriekšējās mācīšanās pieredzes rezultāts. Disjunkcija ir komplekss fenomens, kuru var aprakstīt kā nesaskaņu starp sagaidāmo uztveri, kas balstās cilvēka līdzšinējās mācīšanās rezultātā iegūtajā pasaules pieredzē, un to, ar ko viņš faktiski tiek konfrontēts. Disjunkcijas gadījumā cilvēks nojauš, kas ar viņu notiek, un apzināti gūst pieredzi par pasauli. Viņš dara to kognitīvi, emocionāli un praktiski, disjunkcija notiek visās trijās pieredzes dimensijās. Pīters Džarviss

20 Pieaugušo pašvirzīta mācīšanās
Mūžizglītība ir paša virzīta izaugsme, kura nozīmē saprast sevi un pasauli, gūt prieku atklājot, sākot apzināties jaunu skaistumu pasaulē, radīt kaut ko pašam vai kopā ar kādu (Cross, 1981) Pašvirzītam mācīšanās procesam ir tipiska paša izglītības procesa dalībnieka lēmuma pieņemšana, ko, kad un saistībā ar kādu mērķi viņš apgūst (Weinert, 1997) Izziņas impulss ir svarīgāks faktors salīdzinājumā ar apgūstamo priekšmetu un ārējo vidi. Nepieciešams pieaugušo pakāpeniski orientēt uz pašvirzītu mācīšanos, bet neatstāt mācīšanās vadību pilnīgi viņa ziņā (Tietgens, 1986) Pašvirzīta mācīšanās nozīmē vides radīšanu, kurā pieaugušie kļūst arvien lietpratīgāki, mācoties viens no otra un palīdzot citiem risināt problēmas grupā. Pedagogam ir mācīšanās veicinātāja un provokatora funkcijas (Mezirow, 2003)

21 Formālā un informālā mācīšanās
Avots: learntrends.ning.com

22 Pieaugušā mācīšanās nepārtrauktība
Mūžmācīšanās ir nepārtraukts process, kurā indivīds maina savu uzvedību, lai pielāgotos un pārveidotu pasauli. Mūžmācīšanās norisinās cilvēka mūža garumā un sastāv no posmiem, kurus atšķir kvalitatīvas izmaiņas. Mūžmācīšanās funkcionēšanu nodrošina tās vienība formālās, neformālās un informālās izglītības veidā. Mūžmācīšanās fraktālu modelis (Muraškovska, 2013)

23 Gribu! Nevaru! Problēmu būtība Konkrētā situācija Vēlmes
Objektīvie likumi

24 Pieejas problēmu risināšanai

25 Somijas pieeja: izglītības koncepcija
Panākt KATRA skolēna maksimālu izaugsmi Izvērsta atbalsta sistēma Motivācija mācīties Skolu autonomija

26 Somijas izglītības rezultāti

27 Somijas pieeja: izglītības saturs
Somijas izglītības sistēma - Somijas izglītības standarts - Detalizēts izglītības standarts Struktūra: mācību priekšmeti + transversālās prasmes Multidisciplināri projekti 1 x gadā

28 Somijas pieeja: skolotāju darbs
Sabiedrībā cienīta profesija Augsts konkurss uz skolotāju darba vietām – 10 : 1 Augsts atalgojums Darba līgums uz 1 gadu, tiek pagarināts atkarībā no rezultātiem Augsts patstāvības līmenis

29 Mācību vide Somijā

30 Digitālie resursi studentcentrētām mācībām

31 Paldies par sadarbību un prieku mācībās!
m.t


Lejuplādēt ppt "Studentcentrēta pieeja pieaugušo izglītībā"

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma