Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Pārresoru koordinācijas centrs Ilgtspējīgas attīstības komisijai

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "Pārresoru koordinācijas centrs Ilgtspējīgas attīstības komisijai"— Prezentācijas transkripts:

1 Par attīstības plānošanas sistēmas darbību - esošā situācija, iespējamie uzlabojumi
Pārresoru koordinācijas centrs Ilgtspējīgas attīstības komisijai Rīga, 2014.gada 19.novembris

2 Attīstības plānošanas sistēma Latvijā
Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija «Latvija 2030» Nacionālais attīstības plāns gadam – «NAP2020» Nozaru politikas attīstības plānošanas dokumenti ES fondu plānošanas dokumenti Reģionu un novadu attīstības plānošanas dokumenti Valdības deklarācija un rīcības plāns Jaunās politikas iniciatīvas

3 Valdības deklarācijas un rīcības plāna sasaiste ar NAP2020
Valdības prioritātes ir vērstas uz Latvijas iedzīvotāju apņēmību kopīgi sekmēt valsts attīstību, lai sasniegtu Latvija 2030 un NAP2020 noteiktos mērķus Valdības deklarācijā iekļauti 10 NAP2020 uzraudzības rādītāji Rīcības plāns Ministrijas sniedz priekšlikumus līdz 5.decembrim Valdībai jāapstiprina līdz 5.februārim Aktivitātēm jānorāda sasaiste ar NAP2020 uzdevumiem un rādītājiem

4 Atskaitīšanās par valsts attīstību vienkāršošana
MP ikgadējais ziņojums Saeimai par valdības deklarācijas un rīcības plāna izpildi Termiņš – ikgadēji, 1.marts Latvija2030 un NAP2020 uzraudzības ziņojums* Pirmajā un trešajā gadā pēc Saeimas vēlēšanām 2015 un 2019 – uzraudzības ziņojums 2017 – NAP 2020 starpposma izvērtējums 2021 – NAP2020 gala novērtējums Ziņojums par nacionālo drošību Ikgadēji Latvija2030 pirmais uzraudzības ziņojums 2012.gadā, pieejams: Latvija2030 un NAP2020 uzraudzības ziņojumi 2015.gada augustā un 2019.gadā - lai pārbaudītu rezultātu sasniegšanas apmēru un identificētu jomas, kurās nepieciešama padziļināta izpēte / politikas korekcijas NAP2020 vidējā termiņa novērtējums gadā (t.sk. Latvija2030 uzraudzības ziņojums) - lai veiktu izmaiņas NAP2020 rīcības virzienos 2018.–2020.g. un sagatavotu sākotnējos priekšlikumus NAP2027, kā arī izvirzītu pamatojumu un iespējamās nacionālās intereses nākamajam ES fondu plānošanas periodam NAP2020 noslēguma novērtējums gadā (t.sk. Latvija2030 uzraudzības ziņojums) Ministru prezidenta ikgadējais ziņojums Saeimai Termiņš 1.marts jeb ne vēlāk kā deviņus mēnešus pēc MP stāšanās amatā 2015.gadā - augustā * Latvija2030 pirmais uzraudzības ziņojums sagatavots 2012.gadā:

5 NAP2020 vidēja termiņa izvērtējums
NAP2020 vidēja termiņa izvērtējums noteiks nepieciešamās izmaiņas, lai nodrošinātu uz rezultātiem balstītu budžeta veidošanu Nozaru, reģionu un pašvaldību plānošanas dokumentu vidēja termiņa izvērtējumi Eiropas Komisijas 2017.gadā plānotais ziņojums un ieteikumi par ES fondu ieguldījumiem Latvijā Nacionālā iekšējā audita politika un izdevumu efektivitātes izvērtējums iepretim sasniedzamajiem rezultātiem Ikgadējais Eiropas Semestra process un ieteikumi Latvijai Eiropa 2020 stratēģijas ieviešanai

6 Pārresoru koordinācijas centrs
NAP2020 stratēģiskā daļa Pārresoru koordinācijas centrs

7 Jaunās politikas iniciatīvas NAP2020 īstenošanai
milj. EUR Prioritāte «Tautas saimniecības izaugsme» tai skaitā, elektroenerģijas ražošanas fonda (EAF) izveide konkurētspējīgas elektroenerģijas kopējās cenas nodrošināšanai ēku energoefektivitātes uzlabošanas pārejas risinājums, nodrošinot uzsāktās aktivitātes ēku energoefektivitātes jomā starp plānošanas periodiem Prioritāte «Cilvēka drošumspēja» tai skaitā, valsts atbalsta palielināšana personām ar invaliditāti veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana (ambulatoro un stacionāro pakalpojumu gaidīšanas rindu mazināšana) asistenta pakalpojumu nodrošināšana personām ar invaliditāti Prioritāte «Izaugsmi atbilstošas teritorijas» tai skaitā, autoceļu sakārtošanas programma gadam administratīvā sloga samazināšana VID klientiem, pilnveidojot VID sniegto e-pakalpojumu pieejamību un kvalitāti principa «Nauda atgriežas dabā» realizācija Avots: LR Finanšu ministrija

8 Ir izveidota sistēmiska pieeja attīstības plānošanai un likumā noteikti attīstības plānošanas pamatprincipi. Turpmākais uzdevums ir iedzīvināt attīstības plānošanas sistēmu praksē (īstenošana), padarot to maksimāli efektīvu, skaidru, viegli piemērojamu un saprotamu politikas veidotājiem un sabiedrībai kopumā

9 Atsevišķu pārnozarisku problēmu risinājumu izstrāde
PKC uzdevumi Attīstības plānošanas sistēmas darbības koordinācija (Latvija NAP2020 īstenošanas regulārs izvērtējums + politikas dokumentu savstarpēja saskaņošana Publisko investīciju koordinācija un atdeves analīze (budžets, ES un EEZ fondi) Atsevišķu pārnozarisku problēmu risinājumu izstrāde (kapitālsabiedrību reforma, sabiedrības saliedēšana, elektromobilitāte, psihologu darbība, sabiedriskā transporta pasažieru uzskaite u.c.) Analītiski uzdevumi (MP un MP biroja uzdevumā)

10 PKC darbs plānošanā Vidēja termiņa attīstības un budžeta integrēta plānošana, nodrošinot: 1) NAP 2020 pārnešanu ESF plānošanas dokumentos; 2) NAP 2020 pārnešanu JPI (jaunajās politikas iniciatīvās); 3) Valdības deklarācijas un Rīcības plāna izstrādes un īstenošanas procesa pilnveidi; 4) Vienotu ietekmes novērtējumu visā plānošanas ciklā – sākot ar ilgtermiņa stratēģiju līdz normatīvam aktam un tālāk tā ieviešana, pārskatīšana, uzlabošana un nozares darba izvērtējums, pamatojoties uz zinātniskām metodēm, pētījumiem; 5) Īstenojot starpnozaru plānošanas dialogu starp visām ieinteresētajām pusēm; 6) Attīstot prognozēšanas, t.i., uz pētījumiem balstītu valsts attīstības plānošanu

11 Politikas plānošanas un īstenošanas ietvars
Indikatīvs finansējums 7 gadiem Vidēja termiņa budžeta likumā plānotais finansējums /papildus nepieciešamais Ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem (kārtējais gads un turpmākie 3 gadi) Likumi, noteikumi - normatīvais regulējums Konceptuāls ziņojums – politikas ieviešanas risinājumi – ja nepieciešams Plāns – konkrētu darbību plānojums Pamatnostādnes -nozares (-u) attīstības stratēģija novērtēšana ietekmes Uzraudzība &

12 Ilgtspējīgas attīstības komisija – zināšanu apmaiņas un jaunu zināšanu radīšanas platforma
Nozaru politiku vērtēšana, pētījumu analīze, priekšlikumi politikas pilnveidošanai Jāmeklē labākās sadarbības formas, lai idejas īstenotos jaunās kompetencēs, jaunos projektos, pakalpojumos, produktos: Dialogs Saeimā, valdībā, ministrijās Ekspertu diskusiju organizēšana «Attīstības nedēļa» līdz ar MP ikgadējo ziņojumu Izaicinājums ir apstiprināto politiku īstenošana!

13 Priekšlikumi Ilgtspējīgas attīstības komisijā skatāmiem pārresoriskiem jautājumiem
Produktivitātes un ekonomikas konkurētspējas iniciatīvas Nodarbinātības politikas jautājumi (t.sk. reģionos, jauniešu un 50+ vidū) Demogrāfijas veicināšana kā pārresorisks uzdevums (ne tikai finansiāls atbalsts, bet arī pakalpojumu pieejamība un elastīgas darba formas bērnu vecākiem, novecošanās jautājumi u.c.) Ekonomikas dažādošana reģionos (līdz ar produktivitātes pieaugumu un darba vietu skaita samazināšanos primārajā sektorā) Valsts budžeta investīciju izvēles/atdeve Pielāgošanās klimata pārmaiņām NAP2020 uzraudzības ziņojums 2015.gadā, t.sk. plašākas diskusijas par valsts attīstību («Attīstības nedēļa») Ilgtermiņa attīstības scenāriji 2030+

14 Par sadarbību! Pārresoru koordinācijas centrs
Tālrunis: , E-pasts: Adrese: Brīvības bulvāris 36, Rīga, LV-1520 Mājaslapa:


Lejuplādēt ppt "Pārresoru koordinācijas centrs Ilgtspējīgas attīstības komisijai"

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma