Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Starptautiskā nedēļa “Izglītība visiem” 2012

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "Starptautiskā nedēļa “Izglītība visiem” 2012"— Prezentācijas transkripts:

1 Starptautiskā nedēļa “Izglītība visiem” 2012

2 Starptautiskā nedēļa „Izglītība visiem”
UNESCO iniciatīva kopš gada visas pasaules valstis tiek aicinātas pievērst īpašu uzmanību izglītības jautājumiem, apliecinot gatavību darboties globālo „Izglītība visiem” mērķu īstenošanai vadmotīvs kopš gada „Iekļaujošā izglītība” Latvijā kopš gada 2009. gadā „Radošie risinājumi iekļaujošai izglītībai” 2010.gadā “Izglītība pašrealizācijai mūža garumā” 2011.gadā”Skolu loma pašvaldības ilgtspējīgai attīstībai”

3 Globālie mērķi izglītībā (I)
izplatīt un uzlabot visaptverošu bērna aprūpi agrīnā vecumā un viņa izglītību; it sevišķi rūpēties par tiem bērniem, kas ir visneaizsargātākie un kam ir speciālas vajadzības; nodrošināt, ka līdz gadam visiem bērniem, it sevišķi meitenēm, bērniem grūtos apstākļos un piederošiem pie nacionālām minoritātēm, ir pieejama pilnīgi brīva labas kvalitātes obligātā pamatizglītība; nodrošināt, ka visu jauniešu un pieaugušo vajadzības attiecībā uz mācīšanos risina ar atbilstošu mācību un dzīvei nepieciešamo iemaņu programmu palīdzību, kas ir visiem vienādi pieejamas; *Starptautiskais rīcības plāns “Izglītība visiem” 2000

4 Globālie mērķi izglītībā (II)
līdz gadam sasniegt pieaugušo, it sevišķi sieviešu, lasīt un rakstīt prasmes līmeņa uzlabošanos par 50%; kā arī vienādu pieeju pamata un tālākai izglītībai visiem pieaugušajiem; līdz gadam likvidēt dzimumu nevienlīdzību pamata un vidējā izglītībā un sasniegt dzimumu vienlīdzību izglītībā līdz gadam, koncentrējot uzmanību uz to, lai meitenēm būtu pilnīga un vienlīdzīga pieeja un panākumi labas kvalitātes pamatizglītības apgūšanā; uzlabot visus izglītības kvalitātes aspektus un nodrošināt to kvalitāti tādā līmenī, ka tiek sasniegti atpazīstami un izmērāmi mācīšanās rezultāti, ko apguvuši visi, it sevišķi prasmē lasīt un rēķināt un dzīvei nepieciešamās iemaņās. *Starptautiskais rīcības plāns “Izglītība visiem” 2000

5 Starptautiskā nedēļa „Izglītība visiem” 2012
Mērķis: aktivizēt skolas un skolotājus uzņēmējspējas attīstīšanai un mūžizglītības principa īstenošanai

6 Mūžizglītības princips
AUGSTĀKĀ KURSI/ SEMINĀRI DATORS ... PIEAUGUŠO: pilnveide/ tālākizglītība PIEAUGUŠO neformālā izglītība PEERS (radi, draugi) atzīšana VIDĒJĀ vispārējā/ profesionālā INTEREŠU izglītība GRĀMATAS PAMATA FORMĀLĀ nosacījumi, programma, pedagogs, pārbaudījums, diploms NEFORMĀLĀ programma, pedagogs, elastīgs piedāvājums, nav diploma INFORMĀLĀ ikdienas mācīšanās 6

7 Iedzīvotāju galvenās sociālās un ekonomiskās problēmas
*Pētījums: Baltijas Sociālo zinātņu institūts “SFL iniciatīvas “Pārmaiņu iespēja skolām” ietekmes novērtējums” 2011

8 Identificētās problēmas pašvaldībās
Sociālās un ekonomiskās problēmas: bezdarbs, alkoholisms, nabadzība, ierobežota mobilitāte, sociālā depresija Interešu izglītības bērniem un skolēniem pieejamības ierobežojumi Pieaugušo interešu izglītības un tālākizglītības pieejamības ierobežojumi vai trūkums Pirmsskolas vecuma bērnu izglītības un aprūpes pakalpojumu pieejamības ierobežojumi Sociālā atbalsta funkciju nepietiekamība pašvaldībās *Pētījums: Baltijas Sociālo zinātņu institūts “SFL iniciatīvas “Pārmaiņu iespēja skolām” ietekmes novērtējums” 2011

9 Skolai kopā ar pašvaldību jāiemācās un jāuzdrīkstas:
Sākt no dzimšanas brīža, atrast KATRU bērnu Izprast ikviena iedzīvotāja vajadzības un atbildēt uz tām Atrast cilvēku tur, kur viņš ir Raudzīties uz ģimeni un sabiedrību veselumā, nesaskaldot “mērķauditorijās” Būt elastīgiem un atvērtiem Koordinēt un efektīvi izmantot esošos resursus Uzticēties cilvēkiem, nepārregulējot un neaizbaidot Uztvert likumus un noteikumus kā iespējas nevis važas – tie ir, lai cilvēki tos mainītu, nevis ciestu *Informatīvais materiāls: “Pašu skolas pašu valdībā: ieteicamie rīcības virzieni skolu ilgtspējīgai attīstībai pašvaldībās”2011

10 Rīcības virzieni Atbalsts vispusīgai personības attīstībai ikvienā vecumā Atbalsts daudzveidīgu prasmju apgūšanai un pielietošanai Atbalsts iekļaujošas, saliedētas, pilsoniski un sociāli aktīvas sabiedrības spēcināšanai Rezultāts: skola kā daudzfunkcionāls kopienas centrs *Informatīvais materiāls: “Pašu skolas pašu valdībā: ieteicamie rīcības virzieni skolu ilgtspējīgai attīstībai pašvaldībās”2011

11 “Mācīšanās ir zelts” Mācīties mācīties Mācīties pārveidot
Mācīties zināt Mācīties dzīvot kopā Mācīties būt Mācīties darīt Mācīties mācīties Mācīties pārveidot Mācīties kļūt *Žaka Delora ekspertu vadītā komisija, 1996 un ANO dekāde “Izglītība ilgtspējīgai attīstībai”

12 Uzņēmīgs skolotājs izglītībai visiem
Uzņēmīgam skolotājam jāspēj strādāt gan ar bērniem, gan ar pieaugušajiem kā formālajā, tā neformālajā izglītībā Jāpieņem tie izaicinājumi, kurus rada bērnu, jauniešu un pieaugušo daudzveidīgās intereses un vajadzības, kā arī informāciju tehnoloģiju straujā ienākšana izglītības sistēmā Līdzīgi kā ekonomikā attīstot tehnoloģiskās inovācijas, skolotājiem jāsekmē zināšanu sabiedrības radīšana, virzot bērnus, jauniešus un pieaugušos no rakstpratības uz zināšanu padziļināšanu un zināšanu radīšanu

13 Izaicinājumi Skolu atvēršana plašākai mērķauditorijai, liek pārskatīt skolas līdzšinējās funkcijas un sadarbību ar citām pašvaldības, valsts, kā arī privātajām institūcijām Skolu iesaiste pieaugušo izglītības īstenošanā var kļūt par jaunu piedāvājumu gan bezdarba problēmu risināšanā, gan finansējuma piesaistei skolotāju slodzes nodrošināšanai, gan arī mazo skolu saglabāšanai

14 Domas diskusijas rosināšanai
Kā skolotājiem attīstīt savu uzņēmējspēju un piedāvāt savas prasmes plašākai auditorijai? Kā paplašināt skolotāju iespējas iesaistīties mūžizglītības principa īstenošanā?

15 Pieredzes stāsti Aicinām pievienot savu stāstu ! www.skolasdiena.lv
Aicinām pievienot savu stāstu !


Lejuplādēt ppt "Starptautiskā nedēļa “Izglītība visiem” 2012"

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma