Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Millennials paaudze un galvenie personāla vadības izaicinājumi Eva Selga, LPVA valdes priekšsēdētāja 2019. gada 24. aprīlis.

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "Millennials paaudze un galvenie personāla vadības izaicinājumi Eva Selga, LPVA valdes priekšsēdētāja 2019. gada 24. aprīlis."— Prezentācijas transkripts:

1 Millennials paaudze un galvenie personāla vadības izaicinājumi Eva Selga, LPVA valdes priekšsēdētāja
2019. gada 24. aprīlis

2 Paaudzes 1922 - 1945 VETERĀNI 1946 - 1964 BABY BOOMERS PIENĀKUMS
VETERĀNI BABY BOOMERS PIENĀKUMS X PAAUDZE PIEDZĪVOJUMS Y PAAUDZE KONKURENCE Z PAAUDZE LĪDZEKLIS IZKLAIDE ALFA KAS? 1922 1931 1940 1949 1958 1967 1976 1985 1994 2003 2015 ŠODIENA

3 Millennials paaudze No 1980.-2000. gadā dzimušie
Pastiprināta pienākuma apziņa darīt pasauli labāku; Inovatīva pieeja dažādu problēmu risināšanai; Atzīst elastīgu darba laiku, lai jebkurā brīdī varētu pieslēgties darbam; Selfiju taisītāji un ar to pelna naudu. Millennials paaudze ļoti daudz izmanto tehnol’oģijas, spēj visu optimizēt un nespēj dzīvot bez tehnoloģijām. Arī pirmā millennials meetup laikā veiktā aptauja liecina, ka 50% mileniāļu seko līdzi saviem izdevumiem un 17% pat ir padomājuši par krājkonta izveidi, pensiju 3. līmeņa uzkrājumu vai noguldījumu depozītā. Mārketinga un darba devēja tēla konsultante Zane Čulkstēna atzīst, ka Latvijā mileniāļi nekaunas prasīt augstāku atalgojumu nekā, piemēram, viņu vecāki, taču viņa arī norāda, ka veiksmīgākie šīs paaudzes pārstāvji par šo atalgojumu sasniegs vairāk un būs mērķtiecīgāki darbinieki, jo paaudzei ir brīvāks skatījums uz tādām lietām kā darba laiks, darbavieta – viņi ir elastīgāki, ātri pielāgojas jauniem apstākļiem, kas mūsdienās ir būtiski. Stereotips: millennials paaudze domā tikai par sevi “Es, es pats un vēlreiz es” – tā paaudzi apraksta ārvalstu mediji, apgalvojot, ka šie jaunie pieaugušie nedomā par apkārtni, līdzcilvēkiem un ilgtspējīgu dzīvošanu. Vai tādi ir arī Latvijas tūkstošgades paaudzes pārstāvji? Meetup laikā veiktā aptauja liecināja, ka 58% Latvijas mileniāļu ir svarīgi pašiem rīkoties atbildīgi pret dabu un līdzcilvēkiem – šķirot atkritumus, ziedot labdarībai, rūpēties par līdzcilvēkiem. 28% mileniāļu ir svarīgi, lai pakalpojumi un produkti, kurus viņi iegādājas, sniedz labumu sabiedrībai, piemēram, ka no iegādātās preces daļa ienākumu tiek ziedoti labdarībai. Šī tendence sāk kļūt par slēpto pieprasījumu produktiem un pakalpojumiem. Savukārt uzņēmumiem nekad iepriekš nav bijis tik svarīgi būt sociāli atbildīgiem, kā tas ir šobrīd, jo, kā liecina meetup laikā veiktā aptauja, 25% mileniāļu pieprasa šo īpašību no sava darba devēja. Jauni cilvēki arvien vairāk vēlas, lai viņu darba devējs būtu tāds, ar kuru var lepoties. Visas šīs īpašības millennials paaudzi padara par spēcīgu sabiedrības attīstības dzinējspēku, kas vairo inovāciju radīšanu, radošo domāšanu un pakalpojumu pielāgošanu tieši tās paaudzes vajadzībām, kura tos izmantos. Par šiem stereotipiem jeb mītiem Pirmajā millennials meetup Latvijā diskutēja sabiedrībā pazīstami šīs paaudzes pārstāvji - grāmatžurnāla Benji Knewman izdevēja un redaktore Agnese Kleina, pasākumu un televīzijas šovu vadītājs Mārtiņš Kapzems, TechChill valdes locekle Marija Ručevska, grupas Dziļi violets mūziķis Nauris Brikmanis, CBL Asset Management valdes priekšsēdētājs Kārlis Purgailis, kā arī mārketinga un darba devēja tēla konsultante un Kim? laikmetīgās mākslas centra dibinātāja Zane Čulkstēna, kas ikdienā strādā ar dažādu paaudžu pārstāvjiem un to īpatnībām. Lai pārbaudītu mītu patiesību, meetup dalībnieki piedalījās lauka aptaujā, atbildot uz jautājumiem par viņu paradumiem un īpatnībām.

4 Millennials paaudze Millenniasl paaudzes daļa, kas dzimusi laikā no Līdz gadam, šobrīd Latvijā ir vispelnošākā – šiem cilvēkiem ir lielākie ienākumi un lielākā pelnītspēja, kā arī viņiem ir racionāls un pārdomāts skatījums savai nākotnei. K.Purailis , CBL Asset Management valdes priekšsēdētājs

5 Z paaudze Latvijas darba tirgū šobrīd ir aptuveni 3 procenti Z paaudzes darbinieku; Viņi ļoti novērtē klātienes komunikāciju un cilvēcību, kā arī ļoti izvērtē cilvēkus ar ko kontaktējas; Z paaudze sagaida: Jēgpilnu darbu, kam ir kāds augstāks mērķis, organizāciju, kas ir sociāli atbildīga; Rutīnas lietas labprāt aizstāj ar tehnoloģijām; No darba devēja sagaida fleksibilitāti, stabilitāti un godīgumu.

6 Ko Jūs iegūsiet paņemot darbā Z paaudzes pārstāvi
Ko Jūs iegūsiet paņemot darbā Z paaudzes pārstāvi? Jūs iegūsiet darbinieku, kas ātri strādā, lieliski spēj atrast informāciju un vienlaicīgi spēj veikt vairākus darbus.

7 Darba vide Labklājība un droša darba vide – vislabākais līdzeklis kā noturēt vislabākos darbiniekus

8 Darbinieku labklājības jēdziens
Latvijā pētījumos (well being, wellfare, happiness at work,) tulko kā labbūtība, labjūtība, labizjūta, labklājība, analizējot ar - personību, - darba vidi, - motivāciju un - iesaistīšanos saistītos aspektus, kas veido cilvēka labklājību darbā.

9 Darbinieku iesaiste Nav vienotas iesaistes definīcijas, neatņemama šī koncepta sastāvdaļa ir: darbinieka sajūtas, psiholoģiskā klātbūtne darbā, cieša saistīšanās ar organizāciju.

10 Iesaistīšanās jēdziens
Darbinieku iesaiste tiek definēta kā: ✓Darbinieka potenciāla atraisīšana/atvēršana, lai sasniegtu augstu sniegumu. ✓Savstarpēja saistība starp darbinieku un organizāciju. ✓ Iesaistīts darbinieks sasniedz vairāk kā tiek sagaidīts. ✓Iesaistītam darbiniekam rūp viņa darbs un uzņēmums, kurā strādā. Spring Valley

11 Ārējā ietekme - ir sākusies organizācijas izpratne par kopējā atalgojuma dizainēšanu un administrēšanu ne tikai organizācijas kopējās vides kontekstā (to nosaka ne tikai organizācija), bet arī ārējās vides kontekstā. (neliela vai nekāda kontrole no organizācijas puses). Biznesa stratēģija, organizācijas kultūra un cilvēkresursu stratēģija – cilvēkresursu un darbinieku atalgojuma stratēģijas vajadZētu bāzēt uz organizācijas biznesa stratēģiju. Dažkārt atsevišķiem biznesiem ir unikāla organizācijas kultūra , tas nāk no ārējās pasaules ietekmes, ietekme ir no vecā vadības stila, ģeogrāfiskās situācijas, demogrāfijas un tās pašas biznesa stratēģijas. Biznesa stratēģija un organizācijas kultūra vada (nosaka) organizācijas dizaina un cilvēkresursu stratēģijas izpildi, pagriež attīstību un organizatoriskās lietas un kopējā atalgojuma stratēģiju. Kopējā atalgojuma stratēģija – Kompensācijas: maksa nodrošina darbinieka un darba devēja sadarbības izpildi (laiks, ieguldītais darbs, prasmes u.c.) Tas iekļauj fiksēto un mainīgo atalgojuma daļu, kas piesaistīta snieguma līmeņiem. Ieguvumi (benefits): programmas,kas nodrošina darbinieku ienākumu papildinājumu (palielināšanu). Šeit ietilpst veselības aizsardzība, uzkrājumu un pensionēšanās programmas, apdrošināšana darbinieku ģimenēm. Darba dzīves efektivitāte: nepieciešama praktiska isaistīšanās no organizācijas, apdrošināšanas programmas, papildus psihologa atbalsta programmas,, kas dod iespēju sabalansēt darbinieku darba un privāto dzīvi. Atzīšana: Gan formālas, gan neformālas programmas , kas vērš speciālu uzmanību uz darbinieku darbībām, centieniem, attīstību, veiktspēju un atbalsta biznesa stratēģiju ar savu pastiprinātu uzvedību (īpašais sniegums u.c.) , ieguldījums organizācijas panākumos. Sasniegumu vadība: saskaņot organizācijas, komandas un individuālos mērķus a biznesa mērķiem un organizācijas iespējām. Sasniegumu vadība ietver prasmju demonstrēšanu,, novērtējumu, atgriezenisko saiti un turpmākos uzlabojumus. Talantu attīstība: Nodrošina iespēju un rīkus darbiniekiem, lai tie augstā līmenī varētu izmantot savas prasmes un kompetences savas karjeras īstermiņā un ilgtermiņā. Rezultāti: Vēlamais rezultāts organizācijas kopējau atalgojuma stratēģijai ir biznesa sasniegumi un rezultāti, kas sasniegti ar iesaistītu darbinieku darbu, izmantojot viņu laiku, talantus un centienus ( darbu, ieguldījumu). Efektīvākā atalgojuma stratēģija ir motivēts un iesaistīts darbinieks, pareizā laikā un lojāls organizācijai.

12 Digitalizācija personāla vadības procesos
Personāla atlasē; Klientu apkalpošanas procesos; Mācību procesos; Kompetences novērtēšanas procesos; Personāla lietvedības procesos.

13 Paldies! Lai mums veicas! Eva Selga eva.selga@gmail.com


Lejuplādēt ppt "Millennials paaudze un galvenie personāla vadības izaicinājumi Eva Selga, LPVA valdes priekšsēdētāja 2019. gada 24. aprīlis."

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma