Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

C++.

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "C++."— Prezentācijas transkripts:

1 C++

2 Literatūra

3 Saturs Informācijas ievads un izvads; Sazarošanās; Cikli; Masīvi;

4 Programmas struktūra

5 Programma 1 // my first program in C++ #include <iostream>
#include <cstdlib> #include <conio.h> #include <string.h> using namespace std; int main () { //Starp šiem diviem simboliem atrodas galvenā programmas daļa. cout << "Hello World!"; //izvada uz ekrāna attiecīgo tekstu. getch(); //gaida kāda taustiņa nospiešanu, jo citādi programma //izvadīs 'Hello, world' un uzreiz beigs darbu, neļaujot neko pat //ieraudzīt. }

6 Komentāriji // line comment /* block comment */

7 Programma ar komentārijiem
/* my second program in C++ with more comments */ #include <iostream.h> int main () { cout << "Hello World! "; // says Hello World! cout << "I'm a C++ program"; // says I'm a C++ program return 0; }

8 Mainīgie un to izmantošana
Mainīgie lielumi programmā tiek izmantoti noteikta veida informācijas saglabāšanai un apstrādei.

9 Piemērs: Programmā ir divi mainīgie a un b. Un tad to vērtību summa kļūst par trešā mainīgā n vērtību (to summa tiek piešķirta mainīgajam n). Lai programmā varētu izmantot mainīgo, vispirms tas ir jādefinē - jānosaka tā nosaukums un tips. Tas ir jādara vēl pirms programmas galvenās daļas.

10 Programma 2 // operating with variables #include <iostream.h>
int main () { // declaring variables: int a, b; int n; // process: a = 5; b = 2; n = a + b; // print out the result: cout << n; // terminate the program: return 0; }

11 Pirms programmas galvenās daļas tika definēti int (integer) tipa mainīgie ar nosaukumiem a, b, n.
Tālāk programmā notika šādas lietas: 1) mainīgajam a tika piešķirta vērtība 5; 2) mainīgajam b tika piešķirta vērtība 2; 3) tika aprēķināta izteiksmes a+b vērtība un tad tā kļuva par n jauno vērtību (tā tagad ir 7); 4) tagadējā n vērtība tika ar cout<<n komandu izvadīta uz ekrāna, pēc tam ar getch() apturot programmas darbību līdz kāda taustiņa nospiešanai - jo citādi programma uzreiz beigtu darbu un izvadīto informāciju nemaz nevarētu pamanīt.

12 Mainīgie un to izmantošana
Diviem dažādiem mainīgajiem jābūt ar dažādiem nosaukumiem. Nosaukumam jāsākas ar latīņu alfabēta burtu (vai pasvītrojuma simbolu _), visi nākamie simboli var būt latīņu alfabēta burti, cipari un pasvītrojumi. Ja programma nav vienkārša un/vai īsa, tad ieteicams lietot garus un aprakstošos mainīgo nosaukumus - tā pasargājot sevi no liekām kļūdām vai nesapratnes par mainīgo lielumu izmantojumu (un vispār programmas darbību). Piemēri -ProgresijasSumma, PrieksniekaVards un līdzīgi. (Taču nosaukums nedrīkst būt garāks par 63 simboliem.)

13 Datu tipi Name Bytes* Description Range* char 1
character or integer 8 bits length. signed: -128 to 127 unsigned: 0 to 255 short int 2 integer 16 bits length. signed: to unsigned: 0 to 65535 long int 4 integer 32 bits length. signed: to unsigned: 0 to int * Integer. Its length traditionally depends on the length of the system's Word type, thus in MSDOS it is 16 bits long, whereas in 32 bit systems (like Windows 9x/2000/NT and systems that work under protected mode in x86 systems) it is 32 bits long (4 bytes). See short, long float floating point number. 3.4e + / - 38 (7 digits) double 8 double precision floating point number. 1.7e + / (15 digits) long double 10 long double precision floating point number. 1.2e + / (19 digits) bool Boolean value. It can take one of two values: true or false NOTE: this is a type recently added by the ANSI-C++ standard. Not all compilers support it. Consult section bool type for compatibility information. true or false wchar_t Wide character. It is designed as a type to store international characters of a two-byte character set. NOTE: this is a type recently added by the ANSI-C++ standard. Not all compilers support it. wide characters * Values of columns Bytes and Range may vary depending on your system. The values included here are the most commonly accepted and used by almost all compilers.

14 ESC sekvences newline carriage return tabulation vertical tabulation
backspace \f page feed \a alert (beep) \' single quotes (') \" double quotes (") \? question (?) \\ inverted slash (\) For example: '\n‘ '\t' "Left \t Right" "one\ntwo\nthree"

15 Darbības ar veseliem skaitļiem
Ar mainīgajiem no veselo skaitļu tipiem ( short int, int, long int) var veikt šādas pierastas darbības: saskaitīšanu +; atņemšanu -; reizināšanu *; dalīšanu / (rezultāts ir reāls skaitlis no tipa float).

16 Piemērs: a=17; b=5; summa=a+b; starpiba=a−b; reizinajums=a∗b;
dalijums:a/b; Pirmā rindiņā tikai piešķirtas vērtības mainīgajiem lielumiem a un b, pēc tam aprēķinātas vērtības četriem citiem mainīgajiem: 1) summa vērtība ir 17+5=22; 2) starpiba vērtība ir 17-5=12; 3) reizinajums vērtība ir 17*5=85; 4) dalijums vērtība ir 17/5=3.4;

17 Dalīšana ar nulli nav atļauta (mēģinot to izdarīt, tiek parādīts kļūdas paziņojums Error).
Tāpat ir jāņem vērā - ja izteiksmes vērtība sanāk ārpus kāda tipa robežām un tiek piešķirta mainīgajam no šāda tipa, tad mainīgā vērtība būs kļūdaina. Piemēram, ja mainīgajam no tipa int mēģinās piešķirt izteiksmes * vērtību, tad rezultāts būs kļūdains, jo šāds skaitlis tik mazā datu tipā neielien iekšā.

18 Dažādu vērtību ievade cin>>mainīgie;
Ja programmā tiek pielietotas lietotāja ievadītās vērtības, tad jāizmanto iebūvētās procedūras cin. To uzbūve (sintakse) ir šāda: cin>>mainīgie;

19 Piemērs: int a,b,c; a=0; b=0; c=0; cin>>a;
cin>>b>>c; //{Visadas citadas darbibas} Sākumā visiem mainīgajiem vērtības ir 0, bet pēc ievades tās izmainās atbilstoši tam, ko ievadījis lietotājs. Pēc ievades tās vērtības var pārveidot, apstrādāt vai vienkārši izmantot - kā vien ienāk prātā. (Figūriekavās var likt komentārus, kurus programma ignorēs, bet kuri var noderēt programmētājam.)

20 Rezervētie vārdi C++ valodā ir tādi vārdi, kuri tiek izmantoti tikai noteiktiem mērķiem un kurus nedrīkst izmantot kā nosaukumus mainīgajiem (un arī funkcijām, procedūrām u.c.).

21 Rezervētie vārdi asm, auto, bool, break, case, catch, char, class, const, const_cast, continue, default, delete, do, double, dynamic_cast, else, enum, explicit, extern, false, float, for, friend, goto, if, inline, int, long, mutable, namespace, new, operator, private, protected, public, register, reinterpret_cast, return, short, signed, sizeof, static, static_cast, struct, switch, template, this, throw, true, try, typedef, typeid, typename, union, unsigned, using, virtual, void, volatile, wchar_t

22 Programma 3 // i/o example #include <iostream.h> int main () {
int i; cout << "Please enter an integer value: "; cin >> i; cout << "The value you entered is " << i; cout << " and its double is " << i*2 << ".\n"; getch(); }

23 Piešķires operatora savienojumi
(+=, -=, *=, /=, %=, >>=, <<=, &=, ^=, |=) value += increase; is equivalent to value = value + increase; a -= 5; is equivalent to a = a - 5; a /= b; is equivalent to a = a / b; and the same for all other operations.

24 Piešķires aritmētiskās operācijas
Pieņemsim: int c = 3, d = 5, e = 4, f = 6, g = 12; Piešķires operācija Piemērs Paskaidrojums Piešķires rezultāts += c += 7 c = c + 7 c = 10 -= d -= 4 d =d – 4 d =1 *= e *= 5 e = e * 5 e = 20 /= f /= 3 f = f – 3 f = 2 %= g %= 9 g = g + 9 g = 3

25 Inkrementa un dekrementa operācijas
Operācijas nosaukums Izteiksmes piemērs Paskaidrojums + inkrementa prefiksā forma ++a a vērtība tiek palielināta par 1, tad jauno a vērtību izmanto izteiksmē inkrementa sufiksā forma a++ izteiksmē izmanto tekošo a vērtību, tad a vērtība tiek palielināta par 1 -- dekrementa prefiksā forma --b b vērtība tiek samazināta par 1, tad jauno b vērtību izmanto izteiksmē dekrementa sufiksā forma b-- izteiksmē izmanto tekošo b vērtību, tad b vērtība tiek samazināta par 1

26 Mainīgā vērtības palielināšanas par 1 pieraksts
a++; a+=1; a=a+1; are all equivalent in its functionality: the three increase by 1 the value of a.

27 Inkrementa piemērs Example 1 Example 2 B=3; A=++B; // A is 4, B is 4
In Example 1, B is increased before its value is copied to A. While in Example 2, the value of B is copied to A and B is later increased.

28 ( ==, !=, >, <, >=, <= )
Attieksmes operators ( ==, !=, >, <, >=, <= ) == Equal != Different > Greater than < Less than >= Greater or equal than <= Less or equal than

29 Attieksmes operāciju rezultāti
(7 == 5) would return false. (5 > 4) would return true. (3 != 2) would return true. (6 >= 6) would return true. (5 < 5) would return false.

30 Loģiskās operācijas !, &&, ||
!(5 == 5) returns false because the expression at its right (5 == 5) would be true. !(6 <= 4) returns true because (6 <= 4) would be false. !true returns false. !false returns true.

31 Loģisko operāciju vērtību tabula
First Operand a Second Operand b result a && b a || b true false ( (5 == 5) && (3 > 6) ) returns false ( true && false ). ( (5 == 5) || (3 > 6)) returns true ( true || false ).

32 Operatoru prioritātes
Priority Operator Description Associativity 1 :: scope Left 2 () [ ] -> . sizeof 3 ++ -- increment/decrement Right ~ Complement to one (bitwise) ! unary NOT & * Reference and Dereference (pointers) (type) Type casting + - Unary less sign 4 * / % arithmetical operations 5 6 << >> bit shifting (bitwise) 7 < <= > >= Relational operators 8 == != 9 & ^ | Bitwise operators 10 && || Logic operators 11 ?: Conditional 12 = += -= *= /= %= >>= <<= &= ^= |= Assignation 13 , Comma, Separator

33 Nosacījuma operators if
Šīs konstrukcijas pieraksts (sintakse) ir šāds: if (nosacījums) { komandas1;} if (nosacījums) { komandas1; } else { komandas2; } if (nosacījums) { komandas1; } else if (nosacījums) { komandas2; } else { komandas; } (Burtiski tulkojot uz latviešu valodu sanāk: ja ... tad ... un ja ... tad ... citādi ...)

34 Nosacījuma operators if
Par nosacījumu var izmantot jebkuru izteiksmi, kura pieņem vērtības True vai False. Ja šīs izteiksmes vērtība ir True, tad tiek izpildītas komandas1. Ja vērtība ir False un ir izmantots else, tad tiek izpildītas komandas2 aiz else. Piemērs: if(n==0) cout<<“Nulle”; Ja skaitlis n ir 0, tad tiek izvadīts atbilstošs paziņojums.

35 Nosacījuma operators if
Piemērs: If (n%2==0) cout<<“Paraskaitlis”; else cout<<“Neparaskaitlis”; Ja skaitlis n dalās ar 2 (atlikums ir 0), tad tiek izvadīts paziņojums, ka tas ir pāra skaitlis. Pretējā gadījumā tiek paziņots, ka tas ir nepāra skaitlis.

36 Nosacījuma operators if
Piemērs: if(n>0) { if(n%3==0) { cout<<“Dalas ar 3 “;} else cout<<“Nedalas ar 3”; } else cout<<“Nav naturals skaitlis”; Ja skaitlis n ir lielāks par 0, tad notiek vēl viena pārbaude: ja skaitlis dalās ar 3, par to paziņo, ja nedalās - arī paziņo. Ja skaitlis n nav lielāks par 0, tad paziņo, ka tas nav naturāls skaitlis. Kad vienā if ...  konstrukcijā ir iekļauta cita (līdzīgi iepriekšējam piemēram), katrs else tiek attiecināts uz tam tuvāko (iepriekšējo) if. Ja gribas citādāk, tad ir jāizmanto { }

37 Cikls for cikls Piemērs: for(i=1;i<=10;i++)
for ( i = sākuma_izteiksme; I < beigu_izteiksme; i++ ) {  komandas; } i - cikla skaitītājs i++ - solis Piemērs: for(i=1;i<=10;i++) { cout<<i<<“\n”; } Šajā piemērā tiek izvadīti uz ekrāna visi skaitļi no 1 līdz 10.

38 Cikls Piemērs: summa=0; for(i=1;i<=10;i++) {summa=summa+i;
cout<<i<<“\n”; } cout<<summa; Šeit tiek izvadīti visi skaitļi no 1 līdz 10, kā arī aprēķināta un pēc cikla izvadīta šo skaitļu summa.

39 Cikls Piemērs: for(i=10;i<1;i++) { cout<<i<<“\n”; }
Nekas netiek izvadīts, jo 10 ir lielāks par 1 un tātad ar palielināšanu no 10 līdz 1 nenonākt.

40 for (initialization; condition; increase) statement;
Cikli for (initialization; condition; increase) statement; for (int n=10; n>0; n--) { cout << n << ", "; }

41 Cikli while(nosacījums) { komandas }
Nosacījumam jābūt izteiksmei, kura var pieņemt vērtības True vai False. (Tas sanāk Boolean tips.) Šis nosacījums tiek katru reizi pārbaudīts. Ja tas ir patiess (True), tad tiek izpildītas cikla iekšienē esošās komandas un atkal tiek pārbaudīts nosacījums. Ja tas kādā brīdī izrādās nepatiess (False), tad cikls beidzas.

42 Cikli Piemērs: n=125;m=13; while(n%m!=0) { n=n−1; cout<<n<<“ “; } Šai piemērā skaitlis n, ja tas nedalās ar m, tiek samazināts atkal un atkal. Un tas beidzas tad, kad ir dalīšanās bez atlikuma.

43 Cikli Piemērs: a=175;b=75; while(a!=b) { if(a>b) a=a−b; else b=b−a; } cout<<“Lielakais kopigais dalitajs ir ->”<<a; Šai piemērā ir parādīts Eiklīda algoritms, kurš atrod divu naturālu skaitļu lielāko kopīgo dalāmo. Ja skaitļi nav vienādi, tad lielāko skaitli aizvieto ar abu skaitļu starpību. Ja ir vienādi, tad jebkurš no tiem der kā lielākais kopīgais dalāmais (šoreiz izvadām a).

44 Cikli do { …} while(); Šī cikla uzbūve (sintakse) ir šāda: do { komanda; } while(nosacijums); Cikls beidzas tad, kad beigu nosacījums ir patiess (True). (Tātad cikla iekšienē esošās komandas tiek izpildītas vismaz vienu reizi, jo nosacījums ir pēc tām.)

45 Cikli do { …} while(); Piemērs: do {
cout<<“Lai beigtu, nospiediet 0 -> ”; cin>>x; } while (x!=0); Šis koda fragments izvada tekstu 'Lai beigtu, nospiediet 0' (vismaz vienu reizi) un beidz to darīt tikai tad, kad nospiests ‘0' taustiņš. (cin ir vienāds ar nospiesto taustiņu. Ja pirms tam nav ticis nospiests neviens taustiņš, tad programma apstājas un gaida.)

46 Kāda veida ciklu labāk izmantot?
Ja ir iespējams, ka cikla iekšienē esošās komandas nav jāizpilda nevienu reizi, tad jālieto while() vai for() ciklu.

47 Piemērs: Dots kāds naturāls skaitlis n, un ir jāaprēķina atlikums, dalot ar 3. Turklāt nevaram izmantot dalīšanas vai atlikuma atrašanas komandas - tas ir, jāizmanto parasto atņemšanu. Iespējamie risinājumi ir šādi: while (n>=3) { n=n−3; cout<<n<<“ “; } do { n=n-3; cout<<n<<“ “; } while (n>=3); Šai gadījumā pareizi darbosies tikai pirmais risinājums. Otrajā gadījumā tiks veikta vismaz viena atņemšana - pat tad, kad tā nav vajadzīga. Un tas nozīmē - ja, piemēram, n=2, tad rezultātā sanāks n=−1, kas ir nepareiza atbilde.

48 Ja ir zināms, ka cikla iekšienē esošās komandas tiks izpildītas vismaz vienu reizi, tad principā nav svarīgi, kura veidu ciklu izmanto. Te var vadīties pēc personīgās patikas un varbūt arī tā, kurā gadījumā šķiet vienkāršāk uzrakstīt cikla nosacījumu. Piemēram, ja iepriekš minētajam uzdevumam pievieno papildus informāciju, ka šis naturālais skaitlis n noteikti ir lielāks par 2, tad var izmantot jebkuru no abiem risinājumiem. Jo atņemšana noteikti tiks izpildīta vismaz vienu reizi.

49 Viendimensiju masīvi Viendimensiju masīvos uzglabā noteiktu skaitu mainīgo ar vienādiem tipiem. Lai būtu ērtāk ar tiem strādāt, tiem piešķir pēc kārtas sekojošus indeksus jeb numurus (un vienādus nosaukumus). Viendimensiju masīvs jādefinē šādi: tips nosaukums[ masīvā izmērs]; Piemērs: int A[100]; Ar masīva elementiem var darboties, rakstot masīva nosaukumu un tad kvadrātiekavās ievietojot vajadzīgo indeksu (jeb numuru).

50 Piemērs ar nelielu programmu, kurā izmantots šāds masīvs.
int i; int Skaitlji[10]; Skaitlji[0]=1; Skaitlji[1]=2; for(i=2;i<10;i++) {Skaitlji[i]= Skaitlji[i-1]+ Skaitlji[i-2];} for(i=0;i<10;i++) cout<<Skaitlji[i]<<“ “;

51 Šīs programmas sākumā tiek definēts masīvs ar indeksiem no 0 līdz 9 - Skaitlji[10].
Tad galvenajā daļā pirmajiem diviem masīva elementiem tika piešķirtas vērtības 1 un 2: Skaitlji[0]=1 un Skaitlji[1]=2.  Tālāk ir cikls, kura skaitītājs i mainās no 2 līdz 9. Un katru reizi tiek aprēķināta vērtība elementam Skaitlji[i] - tas kļūst vienāds ar divu iepriekšējo summu. (Piemēram, Skaitlji[5] vērtība ir Skaitlji[4]+Skaitlji[3].)  Pēc šī cikla visiem masīva elementiem ir zināmas vērtības. Un nākošajā ciklā tās tiek izvadītas uz ekrāna - tiek izvadīti visi masīva elementi (ar indeksiem no 0 līdz 9). (Aiz katra izvadītā skaitļa tiek pielikta atstarpe, lai viņi visi nesajuktu kopā.)

52 Masīvi type name [elements]; int billy [5];

53 Masīvu inicializācija
Ja definē kā lokālo masīvu – masīva inicializācijas nebūs. Ja definē kā globālo masīvu – masīva inicializācija notiks – visos elementos ierakstīs 0.

54 Masīva inicializācijas piemēri
int billy [5] = { 16, 2, 77, 40, }; int billy [] = { 16, 2, 77, 40, };

55 Piekļuve pie masīva elementiem
name[index] billy[2] = 75; a = billy[2];

56 Masīvs - programma // arrays example #include <iostream.h>
int billy [] = {16, 2, 77, 40, 12071}; int n, result=0; int main () { for ( n=0 ; n<5 ; n++ ) { result += billy[n]; } cout << result; return 0; }

57 Operatori ar bitiem op asm Description & AND
loģiskais un (Logical AND) | OR ieslēdzošais vai (Logical OR) ^ XOR izslēdzošais vai (Logical exclusive OR) ~ NOT papildinājums - Complement to one (bit inversion) << SHL loģiskā nobīde pa kreisi (Shift Left) >> SHR loģiskā nobīde pa labi (Shift Right)

58 Tipu pārveidošanas operatori
int i; float f = 3.14; i = (int) f;

59 Konstanšu definēšana (#define) I
#define identifier value #define PI #define NEWLINE '\n‘ #define WIDTH 100

60 Konstanšu definēšana (const) II
const int width = 100; const char tab = '\t'; const zip = 12440; In case that the type was not specified (as in the last example) the compiler assumes that it is type int.

61 Kontroles jeb sazarošanās struktūra nepilnā
if (condition) statement if (x == 100)  cout << "x is 100"; if (x == 100)  {   cout << "x is ";   cout << x;  }

62 if (condition) statement1 else statement2
Sazarošanās pilnā if (condition) statement1 else statement2 if (x == 100) cout << "x is 100"; else cout << "x is not 100"; if (x > 0) cout << "x is positive"; else if (x < 0) cout << "x is negative"; else cout << "x is 0";

63 Atkārtošanās struktūras jeb cikli I
while (expression) statement while (n>0) { cout << n << ", "; --n; }

64 Programma // custom countdown using while #include <iostream.h>
int main () { int n; cout << "Enter the starting number > "; cin >> n; while (n>0) cout << n << ", "; --n; } cout << "FIRE!"; return 0;

65 do statement while (condition);
Cikli II do statement while (condition); do { cout << "Enter number (0 to end): "; cin >> n; cout << "You entered: " << n << "\n"; } while (n != 0);

66 Programma // number echoer #include <iostream.h> int main () {
unsigned long n; do cout << "Enter number (0 to end): "; cin >> n; cout << "You entered: " << n << "\n"; } while (n != 0); return 0; }

67 Programma // countdown using a for loop #include <iostream.h>
int main () { for (int n=10; n>0; n--) cout << n << ", "; } cout << "FIRE!"; return 0;

68 Izvēles struktūra switch (expression) {
case constant1: block of instructions 1     break; case constant2: block of instructions 2 break . default: default block of instructions }

69 Izvēles struktūras piemērs I
switch example if-else equivalent switch (x) { case 1: cout << "x is 1"; break; case 2: cout << "x is 2"; break; default: cout << "value of x unknown"; } if (x == 1) { cout << "x is 1"; } else if (x == 2) { cout << "x is 2"; } else { cout << "value of x unknown"; }

70 Izvēles struktūras piemērs II
switch (x) { case 1: case 2: case 3: cout << "x is 1, 2 or 3"; break; default: cout << "x is not 1, 2 nor 3"; }

71 Vairāku dimensiju masīvi
Vairāku dimensiju masīvi ir gandrīz tādi paši, kā viendimensiju. Vienīgā atšķirība ir tajā, ka katram elementam ir divi vai vairāki numuri. Divu dimensiju gadījumā to var iztēloties kā taisnstūrveida tabulu. Piemērs: A[0][0] A[0][1] A[0][2] A[0][3] A[1][0] A[1][1] A[1][2] A[1][3] A[2][0] A[2][1] A[2][2] A[2][3] A[3][0] A[3][1] A[3][2] A[3][3]

72 Vairāku dimensiju masīvi
Daudzdimensiju masīvs int A [3][5]; int jimmy [3][5];  

73 Daudzdimensiju masīvu salīdzinājums
// pseudo-multidimensional array #include <iostream.h> #define WIDTH 5 #define HEIGHT 3 int jimmy [HEIGHT * WIDTH]; int n,m; int main () { for (n=0;n<HEIGHT;n++) for (m=0;m<WIDTH;m++) { jimmy[n * WIDTH + m]=(n+1)*(m+1); } return 0; } // multidimensional array #include <iostream.h> #define WIDTH 5 #define HEIGHT 3 int jimmy [HEIGHT][WIDTH]; int n,m; int main () { for (n=0;n<HEIGHT;n++) for (m=0;m<WIDTH;m++) { jimmy[n][m]=(n+1)*(m+1); } return 0; }

74 type name ( argument1, argument2, ...) statement
Funkcijas type name ( argument1, argument2, ...) statement type is the type of data returned by the function. name is the name by which it will be possible to call the function. arguments (as many as wanted can be specified). Each argument consists of a type of data followed by its identifier, like in a variable declaration (for example, int x) and which acts within the function like any other variable. They allow passing parameters to the function when it is called. The different parameters are separated by commas. statement is the function's body. It can be a single instruction or a block of instructions. In the latter case it must be delimited by curly brackets {}.

75 Funkcijas piemērs I // function example #include <iostream.h>
int addition (int a, int b) { int r; r=a+b; return (r); } int main () int z; z = addition (5,3); cout << "The result is " << z; return 0;

76 Funkcijas piemērs II // function example #include <iostream.h> int subtraction (int a, int b) { int r; r=a-b; return (r); } int main () int x=5, y=3, z; z = subtraction (7,2); cout << "The first result is " << z << '\n'; cout << "The second result is " << subtraction (7,2) << '\n'; cout << "The third result is " << subtraction (x,y) << '\n'; z= 4 + subtraction (x,y); cout << "The fourth result is " << z << '\n'; return 0; The first result is 5 The second result is 5 The third result is 2 The fourth result is 6

77 Funkcija bez tipa (void)
// void function example #include <iostream.h> void dummyfunction (void) { cout << "I'm a function!"; } int main () dummyfunction (); return 0;

78 Funkcijas argumenti – vērtības un adreses


Lejuplādēt ppt "C++."

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma