Lasīšanas prasmju pilnveide

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Lasīšanas prasmju pilnveide L. Meirupska

Ieteikumi lasītprasmes pilnveidei Lai skolēns lasītu labi, ar izpratni, viņam minūtē jālasa 80-100 vārdi, bez garām pauzēm. Lasīšana nedrīkst būt traumējoša. Tās balsta vārdi ir komforts, izvēle, entuziasms. Lasīšanai jābūt priekam, ne pārbaudei: A lot, no testing ( by Erika Osvath, Ungārija)

Atziņas par lasīšanas nepieciešamību Ja skolēns regulāri lasa svešvalodā, viņa valoda lēcienveidā uzlabosies 2-3 gadu laikā. Pamats lasīšanai ir: Saprotams teksts. Iespēja skolēnam pašam izvēlēties tekstu. Lasīšanas temps, kurš jātrenē. Aktivitātes pēc lasīšanas. Ar lasīšanu var attīstīt visas svešvalodas prasmes ( lasīšanu, klausīšanos, runāšanu, rakstīšanu, vārdu krājumu, gramatikas iemaņas)

Kā motivēt lasīt? Grāmatzīmju izgatavošana Virsraksts Ilustrācija Teikums no grāmatas Dalīties ar klases biedriem Reklāmas prizmu gatavošana 6-10 vārdi no grāmatas

Svarīgi lasīšanas procesā iesaistīt arī vecākus Piedzīvojumu pase Virsraksts Vecāka paraksts Skolotāja zīmodziņš (labi padarīts, man prieks)

Vārdu kartītes Skolotājam ir krāsainas dažādu vārdu kartītes. Skolēni izvēlas, kuras vajadzētu stāsta veidošanai. Skolēni veido stāstu. Ieguvumi: Jaunie vārdi Iztēle Teikums Tulkošana

Kas tu vēlies būt Skolēns izlasa tekstu. Skolotājs ļauj izvēlēties, kura personība viņš vēlas būt. Tad seko jautājumi: Kas tev pieder? Kas patīk/nepatīk? Ko proti? Iesaistot gramatikas formas, veido teikumus. Uzdevums labi arī noder, veidojot plakātus.

Dažādas lasītprasmes veicinošas aktivitātes Nomainītais vārds Ja skolēnam lasa priekšā zināmu tekstu, lai piesaistītu uzmanību, skolotāja izvēlētu vārdu lasa citā valodā. Neredzamais teksts Tekstam nogrieztas malas, skolēniem, lasot, jācenšas restaurēt trūkstošais teksts. Lai uzdevums būtu interesantāks, var pievienot attēlus. Teksta paredzēšana Pirms teksta lasīšanas tiek uzdoti jautājumi, rosinot skolēnu iztēli par ko varētu būt teksts. Tad lasa tekstu.

Skolotājs no teksta izvēlas vārdus, tos dod skolēniem Skolotājs no teksta izvēlas vārdus, tos dod skolēniem. Katra grupa veido savu stāstu, tad salīdzina ar oriģinālu. Interesants uzdevums ir, ja skolēniem teksts no svešvalodas jāpārtulko dzimtajā valodā, tad atpakaļ svešvalodā. Lai pilnveidotu lasītprasmi, noder arī uzdevumi ar iekrāsotiem burtiem.

Lasīšanas aplis Metodes princips: Skolotājs izvēlas lasāmo tekstu Sadala klasi lomās (grupās) Visi lasa vienu tekstu, katrs seko savas lomas uzdevumam Grupas satiekas (katrā grupā katra loma) Veido piezīmes Rada stāstu

Lasīšanas apļa lomas Diskusijas vadītājs - Atbild, lai diskusija notiktu. Kas patika stāstā? Galvenās domas apkopotājs - Kāda ir stāsta galvenā doma? Savienotājs - Kāda ir stāsta saistība ar apkārtējo pasauli, ko esmu redzējis? Vārdu meistars - Izvēlas atslēgas vārdus, frāzes Persona - ieinteresētājs- Kas interesants? Kultūras nesējs - (var arī nebūt) Kā teksts saistās ar kultūru?

Lai izdodas!