Dr.Andrejs Rauhvargers

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Dr.Andrejs Rauhvargers Transnacionālā izglītība: Definīcijas un Labas prakses kodeksa pamatprincipi Dr.Andrejs Rauhvargers

Mobilitāte un transnacionālā izglītība Trasnacionālā izglītība no mobilitātes atšķiras ar to, ka studenti nepārvietojas – tie mācās savā valstī “pārvietojas” izglītības programma, kuru piedāvā ārvalstu augstskolas vārdā, diploms pie studenta “atlido” pāri robežai

Programmu saskaņojumi Ja akreditētas dažādu valstu augstskolas saskaņo savs programmas un viena izsniedz otras diplomus, problēmām nevajadzētu rasties

Filiāles Ja vienas valsts akreditēta augstskola atver filiāli otrā valstī, akreditācija automātiski nepāriet uz filiāli, filiāles bieži vien “neļaujas” ne vienas, ne otras valsts kvalitātes vērtēšanai. jābūt skaidram, kas atbild par kvalitāti

Mācībspēki Viena no transnacionālās izglītības lielākajām problēmām - kas māca transnacionāli piedāvātā programmā: “īstais profesors”, kas viesojas, “kvalificēts vietējais” vai kāds, kam nevajadzētu mācīt?

Franšīze - ārzemju augstskola nodod tiesības realizēt savu programmu ārzemēs (un piešķir savus diplomus) Realizētājs var būt: vietējā augstskola, cita mācību iestāde, Dievs vien zina kas

Ofšora augstskolas augstskola sakās piederam pie kādas ārvalsts izglītības sistēmas, taču tai attiecīgajā ārvalstī nav “mātes augstskolas”

“Starptautiskās” augstskolas

Tālmācība

Kodeksa principi TI programmu kvalitātei un akadēmiskajiem standartiem un prasībām mācībspēku kvalifikācijai jābūt vismaz salīdzināmām ar tām, kādas tās ir augstskolā, kura piešķir kvalifikācijas, kā arī uzņemošajā valstī

Iestāde, kura piešķir kvalifikācijas ir atbildīoga par transnacionālās izglītības sniegšanu visos tās aspektos, t.sk. TI programmu kvalitāti Uzņemšanas un absolvēšanas prasībām aģentu darbību un informāciju, ko tie sniedz studentiem vai uzņemošās valsts iestādēm

Uzņemšanai, studijām un pasniegšanai, eksaminācijas prasībām, studiju slodzei TI programmās jābūt ekvivalentai vai vismaz salīdzināmai ar atbilstošo programmu augstskolā, kura piešķir kvalifikāciju. Īpašā uzmanība ir pievērsta caurspīdīgumam un pilnīgas un ticamas informācijas sniegšanai pēc uzņemošās valsts pārvaldes iestāžu pieprasījuma

Kvalifikācijas, kas izsniegtas tādu programmu apguves rezultātā, kuras darbojas atbilsoši šim Kodeksam, ir jāvērtē saskaņā ar Lisabonas Konvencijas nosacījumiem