Studentu pieredze pārejas procesā no mācībām vidusskolā uz studijām.

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Studentu pieredze pārejas procesā no mācībām vidusskolā uz studijām. Kaspars Salenieks Kristiāns Samušs Matīss Baumanis

Prezentācijas saturs Izmaiņas, ar kurām students saskaras Studentu pieredze pārejas procesā Studentu spēja būt sekmīgam Secinājumi Ieteikumi

Izmaiņas salīdzinājumā ar vidusskolu Kontaktstundu skaits Patstāvīgā darba apjoms Mācību režīms Teorētiskās lekcijas Kontroles mehānismi

Kontaktstundu skaits Vidusskolā tiešais kontaktstundu skaits 36 mācību stundas Studentos vēl nav sapratnes par patstāvīgā darba apjomu Students neizmanto visu paredzēto laiku studēšanai Kontaktstundu skaits nav pietiekams

Patstāvīgais darbs Skolēnu patstāvīgā darba apjoms sekmīgam vērtējumam nepārsniedz 1/2 no kontaktstundu skaita Students nesaprot, ko nozīmē patstāvīgi studēt, tas arī netiek kontrolēts Paredzētie rezultāti atšķirās no reālajiem Pirmā kursa studenti neizmanto visu paredzēto laiku patstāvīgā darba veikšanai

Mācību režīms Skolās mācības notiek 5 dienas nedēļā, pilnās dienās Studenti: dienas bez mācībām uztver kā brīvas; dienas ar 1 lekciju uztver kā sabojātas; Studenti nepavada visu paredzēto laiku studējot «Brīvo dienu» skaits un neveiksmīgs plānojums atstāj negatīvas sekas

Teorētiskās lekcijas Skolās teorija un praktisko uzdevumu risināšana notiek saistīti Studentiem šie mācīšanās veidi ir dalīti Studenti redz mazāku saistību starp teoriju un praksi Studenti par «vērtīgākām» uzskata praktiskās nodarbības

Kontroles mehānismi Skolās pastāv dažādi apmeklējuma un sekmības kontroles mehānismi Studenti nejūt kontroli pār: sekmēm; apmeklējumu; Studenti neredz šo rīku iespaidu uz atzīmēm Rīki nepilda savus uzdevumus

Secinājumi Kontaktstundu skaits nav pietiekams Patstāvīgā darba apjoms ir pārlieku pieaudzis Studiju darba organizācija neveicina sekmību Teorētiskās un praktiskās nodarbības ir pārlieku sadalītas Nav kontroles mehānismu, kas veicinātu studentu sekmju uzlabošanos

Ieteikumi Kontaktstundu skaitu samazināt vairākos soļos Patstāvīgā darba apjomu palielināt racionāli Plānošanā izvairīties no dienām ar 1 lekciju Sasaistīt praktiskās un teorētiskās lekcijas Lietot esošos kontroles mehānismus Attīstīt jaunus stimulējošus mehānismus

Izmantotie avoti Vispārējās izglītības likums (http://www.likumi.lv/doc.php?id=20243) Noteikumi par valsts standartu pamatizglītībā un pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem (http://www.likumi.lv/doc.php?id=150407&from=off) RTU SP projekta «Inženiertehniskajās zinātnēs studējošo biedrību kompetences celšana» veiktais «Studentu apmierinātības pētījums»