Latvijas Universitāte

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Latvijas Universitāte Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte Eiropas kredītpunktu sistēmas (ECVET) ieviešanas iespējas Latvijas profesionālajā izglītībā. mag.sci.edu Kaspars Kiris Rīga, 2016.

ECVET - Eiropas kredītpunktu sistēma profesionālajai izglītībai Instruments, kur vienības tiek veidotas definējot zināšanas (knowledges), prasmes (skills) un kompetences (competences) => mācīšanās rezultāti (learning outcomes) Punkti var būt, var nebūt; nav tas pats, kas ECTS, Saistīts ar citiem ES instrumentiem (Skillsbank, EQF, Europass utt.) Kalpo mobilitātēm, mūžizglītībai, neformālajai izglītībai, ikdienas izglītībai, darba spēka elastībai kā atzīšanas un strukturēšanas instruments; palīgs jaunu profesiju sintēzē un pārkvalifikācijā Profesionālās izglītības modulēšana - izglītības jēdziens Profesionālās izglītības mācīšanās rezultātu vienības - darba tirgus jēdziens

Kas ir ECVET? Vispārīgais mērķis ir atbalstīt un veicināt pārrobežu mobilitāti un starptautiskās mūžizglītības iespējas profesionālajā izglītībā. Uzdevums ir sekmēt dalībvalstīs piešķirto kvalifikāciju un/vai mācīšanās rezultātu pārskatāmību, salīdzināmību, pārnesamību un atzīšanu dažādās valstu izglītības sistēmās un dažādos izglītības līmeņos, kā arī Eiropas darba tirgū. Veicina vienkāršāku un elastīgāku neformālās un ikdienas izglītības atzīšanu, t.sk. darba pieredzes un profesionālās kompetences atzīšanu. Nav kvalifikāciju un profesionālās izglītības sistēmu pilnīga saskaņošana, bet gan labāka kvalifikāciju salīdzināmība un savienojamība, lai sekmētu iedzīvotāju mūžizglītību un mobilitāti Eiropas izglītības un darba tirgū.

ECVET elementi Mācīšanās rezultāti Mācīšanās rezultātu vienības Mācīšanās rezultātu uzkrāšana un pārnese Mācīšanās rezultātu novērtēšana Mācīšanās rezultātu pārbaude Mācīšanās rezultātu atzīšana Mācīšanās rezultātu vienības Mobilitāte (ES un Latvijas līmenī) Mūžizglītība Jaunu profesiju sintēze ECVET punkti Kompetentās institūcijas Savstarpēja uzticība

Iesaistītās puses no katras valsts Kompetentā institūcija (ministrija, aģentūra utml.) Sadarbības memoranda izveide, apstiprināšana Darba devējs Praktikanta uzņemšana Audzēknis Mācīšanās rezultātu sasniegšana Skola Mācību satura veidošana/reorganizēšana Mācību organizēšana Mācīšanās rezultātu uzkrāšana un pārnese Mācīšanās rezultātu novērtēšana Mācīšanās rezultātu pārbaude Mācīšanās rezultātu atzīšana

Latvijas profesionālās izglītības iestāžu kompetentu pārstāvju viedoklis par ECVET, visi resp. Kopumā pozitīvs viedoklis ECVET mērķi: mobilitātes, mūžizglītība, jaunās profesijas, jauniešu bezdarbs, darbaspēka elastīgums

Latvijas profesionālās izglītības iestāžu kompetentu pārstāvju viedoklis par ECVET, zinātāji (36%) Kopumā pozitīvs viedoklis ECVET mērķi: mobilitātes, mūžizglītība, jaunās profesijas, jauniešu bezdarbs, darbaspēka elastīgums

Latvijas profesionālās izglītības iestāžu kompetentu pārstāvju viedoklis par ECVET, ped. pieredze

Secinājumi par ECVET ieviešanu Latvijā Informētības līmenis ir zems Neinformētība izraisa šaubas Pārstāvju pedagoģiskajai pieredzei nav ietekmes uz aptaujas rezultātiem Vislielākos riskus skolu pārstāvji saskata punktu piešķiršanā, pielīdzināšanā un atzīšanā par daļu no kvalifikācijas (pārnese no citas valsts, skolas) Skolu pārstāvji saskata risku- skolu slodzes palielināšanu Skolu pārstāvji kopumā ir pozitīvi noskaņoti Skolas labprāt piedalītos ECVET pilotprogrammās Ir jāstrādā pie korektiem definējumiem un informācijas nodošanas tālāk Jāfokusējas uz punktu un vienību definēšanas jautājumiem