Atmiņa Atmiņa – psihisks izziņas process, kurā cilvēks iegaumē, saglāba, reproducē un aizmirst tēlus, kustības, domas, t.i. pieredzi.

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Atmiņa Atmiņa – psihisks izziņas process, kurā cilvēks iegaumē, saglāba, reproducē un aizmirst tēlus, kustības, domas, t.i. pieredzi.

Atmiņas veidi Četras klasifikācijas: Pēc maņu orgāniem Pēc saglabāšanas ilguma Pēc psihiskas aktivitātes Pēc mērķa

Pēc maņu orgāniem Dzirdes Redzes Garšas Ožas Taustes

Pēc saglabāšanas ilguma Sensora – 0.1 sek. Īslaicīga – 1-20 min. Ilglaicīga – visu dzīvi Operatīva – uz darbības laiku.

Pēc psihiskas aktivitātes Kustību Vārdiski-loģiska Emocionālā

Pēc mērķa Tīša – saistīta ar mērķi – iegaumēt. Netīša – iegaumēšana notiek nejauši darbības gaitā.

Domāšana Domāšana – psihisks izziņas process, kura gaitā notiek vispārināta un ne tīša apkārtējas pasaules atspoguļošana uz runas pamata.

Domāšanas veidi Priekšmetiska (“Roku”) 1-3 gadi Tēlaina 3-5 gadi Vārdiski – tēlaina 5-9 gadi Vārdiski – loģiska 9-12 gadi Abstrakta – teorētiska 12-18 gadi

Domāšanas īpašības Ātrums Oriģinalitāte Precizitāte Plastiskums

Emociju un gribas sfēra Jūtas Emocijas Griba

Jūtas Subjektīva attieksme pret apkārtējo pasauli.

Jūtu veidi Tikumiskas (Morālas) - Patriotisms, Nacionālais lepnums. Estētiskas – Skaistums, Harmonija, “Zelta greizums” Intelektuālas – Atklāšanas prieks, interese

Jūtu pārdzīvošana Jūtu tonis Emocijas Afekts Stress Frustrācija Garastāvoklis

Griba Griba – papildus piepūle, kura ir nepieciešama lai sasniegt mērķi. Gribas funkcijas – 1. Mudināšanas 2. Bremzēšana.

Individuālas īpašības Temperaments Spējas Raksturs

Temperaments Hipokrāta teorija Temperamento – proporcionāla summa Sangvis – asinis Hole – Žūts Melan+hole – Melnais žūts Flegma – gļotas

Ivana Pavlova teorija Temperaments ir atkarīgs no nervu sistēmas īpašībām : Bremzēšana un uzbudināšana Plastiskums Spēks

Temperamenta tips Nervu Pēc spēka Sistēmas Pēc brem/uzb Īpašības Pēc plastisk. NS darbības tips Sangviniskais Holēriskais Flegmatiskais Melanholiskais Spēcīga Vāja Līdzsvarota Uzbudināšana Bremzēšana Kustīga Inerta Dzīvs Nevaldāms Mierīgs Vājš

Raksturs Raksturs – cilvēka tipiska uzvedība tipiska situācijā.

Rakstura izpausmes Attiecība pret mantām Attiecība pret darbu Attiecība pret cilvēkiem Attiecība pret sevi.

Spējas Īpašība, kas raksturo ātrumu un vieglumu jauno zināšanu, iemaņu apguvē.

Spēju attīstības līmeņi Dotības Spējas Apdāvinātība Talants Ģenialitāte

Spēju veidi Vispārējas Speciālas