Pašvaldības stratēģijas uzraudzība un pārskatīšana Māris Pūķis, Dr.oec. Tīklu koordinatoru sanāksme
Sastāvdaļas Politiskā uzraudzība Tehniskā uzraudzība Vadīšana uz mērķi
Politiskā uzraudzība Pašvaldības mārketinga padome, kurā pārstāvēta augstākā politiskā vadība Var nelietot vārdu «mārketings», taču runa ir par iekšējo vadību, kura ir vismaz daļēji atsaistīta no valsts attīstības plānošanas sistēmas Darba organizēšana – brīvi piemērojoties apstākļiem Jāuzrauga: Mārketinga prioritāšu iestrādi citos dokumentos Mārketinga īstenošanu budžetā un praktiskajā administrēšanā
Tehniskā uzraudzība Prioritāšu iestrādi uzrauga: Salīdzinot pašvaldības politikas dokumentus (kuriem jābūt kā ēdienkartei) ar īsto stratēģiju Iegūstot rezultatīvos rādītājus (tai skaitā – izmantojot MS sistēmu) Salīdzinot rezultatīvos rādītājus, kas liecina par misijas un mērķu tuvināšanu (attālināšanos) un par uzdevumu izpildi
Mārketinga stratēģijas īstenošana Attīstības vairāku gadu budžets: Mārketinga stratēģijas programma: 1.Projekts 2.Projekts ---------- n.Projekts
Projekta elementi Mērķi un attiecīgie rezultatīvie rādītāji Projekta 1.fāze ------ Projekta n.fāze Katru fāzi noslēdzot kontroles sistēma novērtē sasniegto, tai skaitā nodrošina Mārketinga Padomei rezultējošos rādītājus, konstatē faktorus, kuri ietekmē izpildes gaitu
Personāls un motivēšana 1) Komandas modelis (terminēti līgumi ar projekta izpildītājiem) vai štāba modelis (rīkojums par pašvaldības darbinieku dalību projektā) 2) Motivēšanai paredzētie finanšu resursi projekta budžetā 3) Ticami un uzticami mērījumi
Vadīšana uz mērķi Ir iespēja sasniegt pietiekamu elastības pakāpi, ja vada savu iedzīvotāju, nevis centrālās valdības interesēs Atslēga - faktoru sistemātiska novērtēšana, atbilžu meklēšana - kāpēc vīzija attālinās, ja visu darām kā iecerēts Mācīšanās no savām kļūdām
Ko regulāri jānovērtē? Starptautiskās vides ietekme (Migrācija - briesmas un arī iespēja, ekonomisti pārskata dogmas, kuras nav devušas rezultātu un piedāvā citas pieejas) Vai kaimiņu pašvaldībām neveicas labāk izvēlētajos segnmentos, vai nav labāk meklēt ko citu Vai savu produktu virzīšanai izvēlētie risinājumi ir efektīvi?
Vēlamā dienas kārtība Vīzijas un mērķu izvēles pārbaude: 1) Lietderīgums 2) Iespēja būtiski ietekmēt pašiem (varbūtība sasniegt liela) 3) Izredzes pārspēt konkurentus 4) Vai paredzētais īstenojas? 4) Vai pamainot, nebūs lielāks efekts? 5) Nākamo projektu idejas
Paldies par uzmanību ! MS sistēmas pamatelementi būs izveidoti Strādāsim pie datu bāzes, kas domāta izmantošanai vietējās stratēģijas panākumu mērīšanai maris@lps.lv +371 29197602