Mazākumtautību izglītības attīstība

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Mazākumtautību izglītības attīstība 14.05.14. Mazākumtautību nevalstisko organizāciju pārstāvju konsultatīvās komitejas sanāksme

Valsts valodas un bilingvālās izglītības tālākā attīstība Valodas politika Valsts valodas politikas pamatnostādņu 2015.- 2020.gadam uzdevumu un pasākumu plāna projekts

Atbalsts pedagogiem latviešu valodas lomas paplašināšanā mācību procesā No 1996. līdz 2004. gadam latviešu valodas prasmes pilnveidojuši 10 367 pedagogi No 2005. līdz 2009. gadam latviešu valodas prasmes pilnveidojuši 1508 pedagogi No 2010. līdz 2014. gadam latviešu valodas prasmes pilnveidojuši 960 pedagogi

Atbalsts pedagogiem latviešu valodas lomas paplašināšanā mācību procesā ESF projektā „Latviešu valodas, literatūras un bilingvālo mācību pedagogu profesionālās kompetences pilnveide“ izglītoti 2467 pedagogi Par valsts budžeta līdzekļiem tiek gadā vidēji izglītoti 300–400 latviešu valodas skolotāji Pieejamas 23 profesionālās pilnveides programmas latviešu valodas skolotājiem

Latviešu valodas stiprināšanas iespējas Mācību satura pilnveide Priekšlikumi pamatizglītības otrā posma (7.–9. klase) mācību priekšmeta „Latviešu valoda un literatūra” mazākumtautību izglītībā standarta grozījumiem Mācību priekšmetu apguves valodas proporcijas mazākumtautību pamatizglītības programmās (no 1.- 5.modeļa izvēle)

Pētījumi par valsts valodas apguves prasmes apguves līmeni

Latviešu valodas aģentūras veiktie pētījumi par valsts valodas apguves prasmes apguves līmeni Mazākumtautību jauniešu (vecumā no 17 līdz 25 gadiem) latviešu valodas prasmes novērtējums Valsts augstskolu respondentu latviešu valodas prasmes pašnovērtējums dažādos valoddarbības veidos (%)

Latviešu valodas aģentūras un Izglītības un zinātnes ministrijas veiktie pētījumi par valsts valodas apguves prasmes apguves līmeni Pētījums „Valsts valodas apguves kvalitāte mazākumtautību skolās”, Latvijas Valodu skolotāju asociācija. 2010. Informāciju sk. http://www.bilingvals.lv/lat/petijumi_read.php?id=3&from=0 Mediju lietošanas kompetence skolēnu un skolotāju mērķa grupā: Pētījuma rezultātu ziņojums. BISS. Rīga, 2011. Pieejams: http://www.bilingvals.lv/uploads_docs/BISS_Mediju_komptence_2011_1323249632.pdf Valodas ideoloģija un plašsaziņas līdzekļi (televīzija): Pētījuma manuskripts. Autoru kol. Rīga: LVA, 2013, 160 lpp. Būs pieejams: http://valoda.lv/Petijumi/Sociolingvistika/mid_509 Centralizēto eksāmenu pēdējo trīs gadu rezultātu analīze un sagatavotības pārejai uz vienotu latviešu valodas eksāmenu 2012.gadā izpēte. Autoru kol. Rīga: IZM/BISS, 2009, 38.lpp. http://izm.izm.gov.lv/upload_file/Registri_statistika/IZM-petijums-pareja-uz-vienotu-latv-val-eksamenu.pdf Vidusskolēnu pilsoniskās un lingvistiskās attieksmes apgūstot mazākumtautību izglītības programmas. Rīga: IZM/BISS, 2010, 68.lpp. http://izm.izm.gov.lv/upload_file/Registri_statistika/IZM-petijums-pareja-uz-vienotu- latv-val-eksamenu.pdf

Izglītības un zinātnes ministrijas sadarbībā ar novadu un pilsētu izglītības pārvaldēm veiktais romu skolēnu izglītības kvalitātes monitorings 2013./2014.mācību gadā 4 romu tautības skolotāju palīgi 2013./2014.mācību gadā strādā vispārējās izglītības iestādēs 1032 romu skolēni 2013./2014. mācību gadā mācās 140 vispārējās izglītības iestādēs

Izglītības un zinātnes ministrijas sadarbībā ar novadu un pilsētu izglītības pārvaldēm veiktais romu skolēnu izglītības kvalitātes monitorings 2013./2014.mācību gadā

Izglītības un zinātnes ministrijas Konsultatīvā padome mazākumtautību izglītības jautājumos Izglītības un zinātnes ministrijas Konsultatīvā padome mazākumtautību izglītības jautājumos ir viens no būtiskākajiem forumiem, lai diskutētu par mazākumtautību izglītības pilnveides iespējām Diskusiju temati ir: 1. valsts valodas un bilingvālās izglītības turpmākā attīstība 2. atbalsts pedagogiem latviešu valodas lomas paplašināšanā mācību procesā 3. latviešu valodas stiprināšanas iespējas 4. pētījumu par valsts valodas apguves prasmes apguves līmeni izvērtējums 5. pedagogu profesionālās kompetences pilnveide 6. starpkultūru pieredze

Turpmākās darbības Izglītības attīstības pamatnostādņu 2014. - 2020.gadam īstenošana Sadarbības projektu īstenošana (Sabiedrības integrācijas fonds, Izglītības iniciatīvu centrs u.c.) Izglītības un zinātnes ministrijas Konsultatīvās padomes mazākumtautību izglītības jautājumos diskusijas

Paldies!