Sazaroti un cikliski algoritmi

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Sazaroti un cikliski algoritmi Sazaroti algoritmi 4.30. stunda

Pārbaudes darba rezultāti pa uzdevumiem Skolotājs izlabo datu tabulas punktus atbilstoši pārbaudes darba rezultātiem. Ieteicams paslavēt par uzdevumiem ar augstāko apguves līmeni un analizēt kļūdas uzdevumiem ar zemāku apguves līmeni.

Stundas mērķis Iepazīties ar sazarotiem algoritmiem

Stundas uzdevumi Veidot prasmi saskatīt sazarotu algoritmu sadzīvē Attīstīt prasmi analizēt algoritmus Attīstīt loģisko un algoritmisko domāšanu

Kā tiek sakārtota skolas soma? Vai vienmēr vienādi? Kādi apstākļi nosaka to, kas somā ir jāliek? Vai šajā gadījumā ir iespējams lietot lineāru algoritmu? Kā tiek sakārtota soma, pirms došanās uz skolu? Mērķis – sakārtot skolas somu atbilstoši stundu sarakstam. Kāda diena? Ko likt somā? Piemēram, ja nākamajā dienā ir vizuālā māksla, tad somā ielikt guaša krāsas. Neiedziļināties.

Kad drīkst iet pāri ielai? Ikdienā bieži sastopamies ar dažādām izvēles situācijām. Kad gājējs drīkst iet pāri ielai?

Lēmumu pieņemšana Sadzīvē ne visu var veikt tikai stingri noteiktā secībā. Piemēram, ja līst lietus, tad paņemt lietussargu. Katru dienu cilvēkam nākas pieņemt daudzus lēmumus, kā rīkoties dažādās situācijās. Aicinājums skolēniem nosaukt savus piemērus katram punktam. Mudināt uz sarunu.

Automātisku ierīču darbība Līdzīgi ir ar automātiskām ierīcēm, kuru darbībā jāparedz algoritms noteiktām situācijām. Tā piemēram, lai uzvārītu ūdeni, vispirms jāpārliecinās, vai tējkannā ir ūdens vai – tējkannai jāpārtrauc darboties, kad ūdens ir uzvārījies. Automātiskās durvis atveras tad, ja tuvojas cilvēks. Aicinājums skolēniem nosaukt savus piemērus. Kādas ierīces vēl zini?

Kas ir sazarots algoritms? Algoritmu, kas satur darbības izvēli atkarībā no nosacījuma, sauc par sazarotu algoritmu Uzdod uzvedinošus jautājumus, lai noskaidrotu, kas ir sazarots algoritms. Definīciju parāda pēc diskusijas.

jautājums vai apgalvojums uz kuru var atbildēt: Nosacījums ir jautājums vai apgalvojums uz kuru var atbildēt: jā – nē ir – nav patiess – nepatiess Nosacījums ir jautājums vai apgalvojums, ar kuru var atbildēt ar jā vai nē, ir – nav, patiess – nepatiess.

Nosacījumi, kas ietekmē lēmumus I Ja nosacījums izpildās, tad veikt norādīto darbību. Ja ir nauda, tad iegriezties veikalā.

Nosacījumi, kas ietekmē lēmumus II Ja nosacījums izpildās, tad veikt vienu darbību, citādi otru. Ja līst lietus, lasīs grāmatu, citādi spēlēs futbolu.

Vingrinājums 4K_08_01_V1 (1.uzdevums) Vēlos braukt ar velosipēdu. Jāpārbauda riepas. Ja riepas tukšas, tad jāpiepumpē.

Sazarota algoritma pieraksts Ja – nosacījums Tad –darbību virkne

Atrisinājums Ja velosipēda riepas ir tukšas Tad riepas jāpiepumpē Algoritma pieraksts ar blokshēmu tiks apskatīts nākamajā stundā. Šajā stundā tikai parādīt, ka algoritmu var pierakstīt arī grafiski ar blokshēmu (par blokshēmas elementiem nerunāt).

Vingrinājums 4K_08_01_V1 (2.uzdevums) Ja ārā ir karsta diena, tad ēd saldējumu, citādi - zemenes. nē

Sazarota algoritma pieraksts Ja – nosacījums Tad – pirmā darbību virkne Citādi – otrā darbību virkne

Atrisinājums Ja ir karsta diena Tad ēd saldējumu Ēst saldējumu Ēst zemenes Ir karsta diena? Ja ir karsta diena Tad ēd saldējumu Citādi – zemenes

Vingrošanas pauze Piecelieties un nostājieties blakus krēslam Uzmanīgi klausieties un izpildiet vingrojumus 1.vingrojums Ja esi meitene, tad palecies trīs reizes, citādi pietupies trīs reizes Skolotājs lasa uzdevuma noteikumus.

2.vingrojums Ja tev ir gaiši mati, izstiep rokas uz augšu un sasit plaukstas, citādi izstiep rokas sānis

3.vingrojums Ja esi 4.klases skolēns, tad apsēdies Ja saprati, kas ir sazarots algoritms, tad izpildi galvas noliekšanu uz priekšu un atpakaļ, citādi noliec galvu pa kreisi un pa labi

Uzdevums 4K_08_01_U1 (1.uzdevums) Ja matemātikas testā atbildēji pareizi uz visiem jautājumiem, tad saņēmi vērtējumu 10, citādi zemāku vērtējumu

Uzdevums 4K_08_01_U1 (2.uzdevums) Lieldienu ticējums: Olas ēdot, vēro čaumalas atdalīšanos. Ja tā labi nolobās, tad augs laba labība, citādi būs slikta labības raža.  /A. Zālīte, Bērzpils./

Uzdevums 4K_08_01_U1 (3.uzdevums) Lieldienu ticējums: Ja grib, lai būtu sārti vaigi, tad vajag Lieldienu rītā priekš saules apēst vismaz 13 dzērveņu ogas. /V. Greble, Kalnmuiža, Valkas apr./

Spēle «Lielākais sešciparu skaitlis» (pāra) 2.skaitlis (nepāra) Sadala skolēnus grupās pa seši. Katrai grupai viens metamais kauliņš un darba lapa ar tabulu rezultātu pierakstīšanai. Spēles gaita: pēc kārtas metiet metamo kauliņu un uzmesto ciparu ierakstiet tabulā kādā no tukšajām rūtiņām. Ja uzmet pāra skaitli, tad raksta pirmajā rindā, ja nepāra – 2.rindā; katrs pats izvēlas, kurā rūtiņā ierakstīt ciparu; tā turpiniet, kamēr katrā rindā ir aizpildītas visas rūtiņas un ir ierakstīts sešciparu skaitlis; salīdziniet uzrakstītos skaitļus; uzvar tā komanda, kurai uzrakstīts vislielākais skaitlis. Ja nav metamais kauliņš, tad var sagatavot kartītes ar cipariem no 1-6. Noliek tās ar cipariem uz leju un tad velk. Pēc katras reizes sajauc kartīšu secību. Uzdevums 4K_08_01_U3.docx

Kopsavilkums Kādus algoritma veidus jūs ziniet? Kas ir sazarots algoritms? Jautājumi skolēniem.

Mājas darbs Izdomā savu sazarota algoritma piemēru un pieraksti to teksta formā