Pārresoru koordinācijas centrs Ilgtspējīgas attīstības komisijai

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Par attīstības plānošanas sistēmas darbību - esošā situācija, iespējamie uzlabojumi Pārresoru koordinācijas centrs Ilgtspējīgas attīstības komisijai Rīga, 2014.gada 19.novembris

Attīstības plānošanas sistēma Latvijā Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija «Latvija 2030» Nacionālais attīstības plāns 2014.-2020.gadam – «NAP2020» Nozaru politikas attīstības plānošanas dokumenti ES fondu plānošanas dokumenti Reģionu un novadu attīstības plānošanas dokumenti Valdības deklarācija un rīcības plāns Jaunās politikas iniciatīvas

Valdības deklarācijas un rīcības plāna sasaiste ar NAP2020 Valdības prioritātes ir vērstas uz Latvijas iedzīvotāju apņēmību kopīgi sekmēt valsts attīstību, lai sasniegtu Latvija 2030 un NAP2020 noteiktos mērķus Valdības deklarācijā iekļauti 10 NAP2020 uzraudzības rādītāji Rīcības plāns Ministrijas sniedz priekšlikumus līdz 5.decembrim Valdībai jāapstiprina līdz 5.februārim Aktivitātēm jānorāda sasaiste ar NAP2020 uzdevumiem un rādītājiem

Atskaitīšanās par valsts attīstību vienkāršošana MP ikgadējais ziņojums Saeimai par valdības deklarācijas un rīcības plāna izpildi Termiņš – ikgadēji, 1.marts Latvija2030 un NAP2020 uzraudzības ziņojums* Pirmajā un trešajā gadā pēc Saeimas vēlēšanām 2015 un 2019 – uzraudzības ziņojums 2017 – NAP 2020 starpposma izvērtējums 2021 – NAP2020 gala novērtējums Ziņojums par nacionālo drošību Ikgadēji Latvija2030 pirmais uzraudzības ziņojums 2012.gadā, pieejams: http://www.pkc.gov.lv/latvija2030 Latvija2030 un NAP2020 uzraudzības ziņojumi 2015.gada augustā un 2019.gadā - lai pārbaudītu rezultātu sasniegšanas apmēru un identificētu jomas, kurās nepieciešama padziļināta izpēte / politikas korekcijas NAP2020 vidējā termiņa novērtējums 2017. gadā (t.sk. Latvija2030 uzraudzības ziņojums) - lai veiktu izmaiņas NAP2020 rīcības virzienos 2018.–2020.g. un sagatavotu sākotnējos priekšlikumus NAP2027, kā arī izvirzītu pamatojumu un iespējamās nacionālās intereses nākamajam ES fondu plānošanas periodam NAP2020 noslēguma novērtējums 2021. gadā (t.sk. Latvija2030 uzraudzības ziņojums) Ministru prezidenta ikgadējais ziņojums Saeimai Termiņš 1.marts jeb ne vēlāk kā deviņus mēnešus pēc MP stāšanās amatā 2015.gadā - augustā * Latvija2030 pirmais uzraudzības ziņojums sagatavots 2012.gadā: http://www.pkc.gov.lv/latvija2030

NAP2020 vidēja termiņa izvērtējums NAP2020 vidēja termiņa izvērtējums noteiks nepieciešamās izmaiņas, lai nodrošinātu uz rezultātiem balstītu budžeta veidošanu Nozaru, reģionu un pašvaldību plānošanas dokumentu vidēja termiņa izvērtējumi Eiropas Komisijas 2017.gadā plānotais ziņojums un ieteikumi par ES fondu ieguldījumiem Latvijā Nacionālā iekšējā audita politika un izdevumu efektivitātes izvērtējums iepretim sasniedzamajiem rezultātiem Ikgadējais Eiropas Semestra process un ieteikumi Latvijai Eiropa 2020 stratēģijas ieviešanai

Pārresoru koordinācijas centrs NAP2020 stratēģiskā daļa 2020.01.28. Pārresoru koordinācijas centrs

Jaunās politikas iniciatīvas NAP2020 īstenošanai milj. EUR Prioritāte «Tautas saimniecības izaugsme» tai skaitā, elektroenerģijas ražošanas fonda (EAF) izveide konkurētspējīgas elektroenerģijas kopējās cenas nodrošināšanai ēku energoefektivitātes uzlabošanas pārejas risinājums, nodrošinot uzsāktās aktivitātes ēku energoefektivitātes jomā starp plānošanas periodiem Prioritāte «Cilvēka drošumspēja» tai skaitā, valsts atbalsta palielināšana personām ar invaliditāti veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana (ambulatoro un stacionāro pakalpojumu gaidīšanas rindu mazināšana) asistenta pakalpojumu nodrošināšana personām ar invaliditāti Prioritāte «Izaugsmi atbilstošas teritorijas» tai skaitā, autoceļu sakārtošanas programma 2014.-2020.gadam administratīvā sloga samazināšana VID klientiem, pilnveidojot VID sniegto e-pakalpojumu pieejamību un kvalitāti principa «Nauda atgriežas dabā» realizācija Avots: LR Finanšu ministrija

Ir izveidota sistēmiska pieeja attīstības plānošanai un likumā noteikti attīstības plānošanas pamatprincipi. Turpmākais uzdevums ir iedzīvināt attīstības plānošanas sistēmu praksē (īstenošana), padarot to maksimāli efektīvu, skaidru, viegli piemērojamu un saprotamu politikas veidotājiem un sabiedrībai kopumā

Atsevišķu pārnozarisku problēmu risinājumu izstrāde PKC uzdevumi Attīstības plānošanas sistēmas darbības koordinācija (Latvija2030 + NAP2020 īstenošanas regulārs izvērtējums + politikas dokumentu savstarpēja saskaņošana Publisko investīciju koordinācija un atdeves analīze (budžets, ES un EEZ fondi) Atsevišķu pārnozarisku problēmu risinājumu izstrāde (kapitālsabiedrību reforma, sabiedrības saliedēšana, elektromobilitāte, psihologu darbība, sabiedriskā transporta pasažieru uzskaite u.c.) Analītiski uzdevumi (MP un MP biroja uzdevumā)

PKC darbs plānošanā Vidēja termiņa attīstības un budžeta integrēta plānošana, nodrošinot: 1) NAP 2020 pārnešanu ESF plānošanas dokumentos; 2) NAP 2020 pārnešanu JPI (jaunajās politikas iniciatīvās); 3) Valdības deklarācijas un Rīcības plāna izstrādes un īstenošanas procesa pilnveidi; 4) Vienotu ietekmes novērtējumu visā plānošanas ciklā – sākot ar ilgtermiņa stratēģiju līdz normatīvam aktam un tālāk tā ieviešana, pārskatīšana, uzlabošana un nozares darba izvērtējums, pamatojoties uz zinātniskām metodēm, pētījumiem; 5) Īstenojot starpnozaru plānošanas dialogu starp visām ieinteresētajām pusēm; 6) Attīstot prognozēšanas, t.i., uz pētījumiem balstītu valsts attīstības plānošanu

Politikas plānošanas un īstenošanas ietvars Indikatīvs finansējums 7 gadiem Vidēja termiņa budžeta likumā plānotais finansējums /papildus nepieciešamais Ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem (kārtējais gads un turpmākie 3 gadi) Likumi, noteikumi - normatīvais regulējums Konceptuāls ziņojums – politikas ieviešanas risinājumi – ja nepieciešams Plāns – konkrētu darbību plānojums Pamatnostādnes -nozares (-u) attīstības stratēģija novērtēšana ietekmes Uzraudzība &

Ilgtspējīgas attīstības komisija – zināšanu apmaiņas un jaunu zināšanu radīšanas platforma Nozaru politiku vērtēšana, pētījumu analīze, priekšlikumi politikas pilnveidošanai Jāmeklē labākās sadarbības formas, lai idejas īstenotos jaunās kompetencēs, jaunos projektos, pakalpojumos, produktos: Dialogs Saeimā, valdībā, ministrijās Ekspertu diskusiju organizēšana «Attīstības nedēļa» līdz ar MP ikgadējo ziņojumu Izaicinājums ir apstiprināto politiku īstenošana!

Priekšlikumi Ilgtspējīgas attīstības komisijā skatāmiem pārresoriskiem jautājumiem Produktivitātes un ekonomikas konkurētspējas iniciatīvas Nodarbinātības politikas jautājumi (t.sk. reģionos, jauniešu un 50+ vidū) Demogrāfijas veicināšana kā pārresorisks uzdevums (ne tikai finansiāls atbalsts, bet arī pakalpojumu pieejamība un elastīgas darba formas bērnu vecākiem, novecošanās jautājumi u.c.) Ekonomikas dažādošana reģionos (līdz ar produktivitātes pieaugumu un darba vietu skaita samazināšanos primārajā sektorā) Valsts budžeta investīciju izvēles/atdeve Pielāgošanās klimata pārmaiņām NAP2020 uzraudzības ziņojums 2015.gadā, t.sk. plašākas diskusijas par valsts attīstību («Attīstības nedēļa») Ilgtermiņa attīstības scenāriji 2030+

Par sadarbību! Pārresoru koordinācijas centrs Tālrunis: 67082813, 26797427 E-pasts: pkc@pkc.mk.gov.lv Adrese: Brīvības bulvāris 36, Rīga, LV-1520 Mājaslapa: www.pkc.gov.lv Twitter: @NAP2020