Mēs veidojam sociālo darbu Latvijā!

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Mēs veidojam sociālo darbu Latvijā! Sociālā darba uzdevumi apstākļos, kad sociālā politika valstī nav prioritāte Sociālo darbinieku biedrības valdes priekšsēdētāja vietnieks Mārtiņš Moors

Sociālā politika pēdējos 10 gados Sociāli ekonomiskās krīzes laikā no 2009.gada valsts politika pakļāva sociālās drošības sistēmu valsts finanšu politikas mērķim - valsts budžeta konsolidācijai sociālās apdrošināšanas pabalstu “griestu” noteikšana pabalsta apmēra samazinājums (maternitātes un paternitātes pabalstam, ģimenes valsts pabalstam u.c.) Eiropas Komisijas sniegtās rekomendācijas Latvijai gan 2012. gadā, gan 2013. gadā uzsver nepieciešamību mazināt nabadzību. 2019.gadā – tas pats. MIL koncepcija netiek īstenota 5 gadu garumā, MIL rīcības plāns 2020.gadā tiks īstenots uz citu sociālās drošības elementu rēķina Mērķdotāciju pārtraukšana sociālajiem darbiniekiem 2019.gadā

Realitāte sociālajā politikā Pastāv būtiskas atšķirības starp politisko retoriku un vēlmēm, kas nostiprinātas normatīvajos aktos un plānos, un to faktisko īstenošanu iedzīvotāju dzīvēs Sociālajiem darbiniekiem un viņu klientiem arī turpmāk, vismaz tuvākajā nākotnē, būs jādzīvo tādos kā dubulto standartu apstākļos, kad tiesību apjoms, kāds ir noteikts normatīvajos aktos, un vēlamais labklājības stāvoklis, kāds postulēts nacionālajos plānošanas dokumentos, būtiski atšķiras.

Izaicinājums Kāda ir vēlamā sociālo darbinieku reakcija un sociālā darba uzdevumi šādos apstākļos?

Divi "stūrakmeņi" Profesionālā integritāte spēja un prasmes rīkoties pamatoti un bez aizspriedumiem jebkurā, arī pašreizējā situācijā; noteikta veida praktiskā rīcība, kas atbilst noteiktiem standartiem jebkurā situācijā - neatkarīgi no klienta profila, politiķu vēlmēm, citiem "spiedieniem" u.t.t.  Empowerment approach – process, kurā persona, grupa, kopiena kļūst par noteicēju, kļūst neatkatīgāki no citiem un ārējiem apstākļiem, uzņemas atbildību par savu dzīvi un izvēlēm Spēja kritiski apzināties savu situāciju; Profesionālā nozīmē - spēja fokusēties uz tiem profesionālās darbības aspektiem, kas ir atkarīgi tieši no mums; Spēja apzināties savus resursus, talantus un iespējas.

Mikro līmenī Personiskās profesionālās kvalitātes: emocionālā noturība un nosvērtība;  bezaizspriedumu rīcība un lēmumu pieņemšana neatkarīgi no apstākļiem; Konfidencialitāte u.t.t. Savas kvalifikācijas paaugstināšana tajā specializācijā, kur es strādāju  Svešvalodas apguve Kvalitatīva dokumentācija, t.sk. par savu darba apjomu, t.sk. par to, ko nevar kvalitatīvi paveikt Informācijas apkopošana par savu klientu statistiku: Klienta tipiskais profils Top problēmas Top šo problēmu iemesli Top vajadzības, kurām nav resursu sabiedrībā, lai tās apmierinātu (piemēram, kādi pakalpojumi trūkst) Kas "strādā", lai notiktu izmaiņas, kāda intervence ir vis efektīvākā, dod vislabākos rezultātus. Savas prakses prezentēšana citiem kolēģiem

Mezo līmenī Starpprofesionālās un starpnozaru sadarbības uzturēšana; Kopienas resursu un līderu apzināšana; Darbs "ārā no kabineta" - kopienas mērķa grupu vajadzību apzināšana; Savas organizācijas darba uzlabošana (pieejamība, elastīgums, orientācija uz klienta vajadzībām)

Makro līmenī Ja nevar iegūt papildus resursus, tad vismaz neradīt papildus darbu; Mazināt procesuālās prasības pēc (nevajadzīgiem) dokumentiem, parakstiem, darbībām; Meklēt, kur pastāv dublēšanās, un novērt (digitalizācija, prasību pārskatīšana); Noteikt prakses standartus, t.sk., maksimālos limitus. Nodrošināt ar statistiku par tipiskākajām mērķa grupas vajadzībām, problēmām un sistēmas "robiem". T.i., sniegt mikrolīmeņa informāciju, kas var ietekmēt labāku klientu situācijas izpratni un lēmumus; Piedalīties profesionālo organizāciju aktivitātēs.

Sociālais darbs ir īpašs Jo atrodam risinājumus tādās situācijās, ar kurām citi netiek galā. Jo esam gatavi tikties un sarunāties ar tādiem cilvēkiem, ar kuriem citi negrib, nemāk, baidās. Jo spējam saskatīt sistēmiskas kopsakarības tur, kur citi to neredz. Jo spējam strādāt apstākļos, kādos citi negrib / nevar strādāt. Jo novedam jebkuru lietu līdz risinājumam, kas apmierina klientu, arī maksātspējīgu klientu.

Paldies par uzmanību!