Seminārs «Izglītība un darba tirgus Kurzemes izaugsmei»,

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Seminārs «Izglītība un darba tirgus Kurzemes izaugsmei», 14. 06. 2019 Seminārs «Izglītība un darba tirgus Kurzemes izaugsmei», 14.06.2019. PROFESIONĀLĀ IZGLĪTĪBA STARP SKOLU UN DARBA TIRGU.

Profesionālās izglītības iestādes pamatdarbība pusaudži pēc pamatskolas pieaugušo izglītība/mūžizglītība darba devēji profesionālā izglītība starptautiskie pašvaldības projekti sociālie partneri

Human resources slide 3 Pēc pamatskolas: Jāiekļauj darba tirgū A Uz ilūziju pamata uzsāk profesijas apguvi Maldīgs priekšstats par vieglu mācību procesu Draugam līdzi.... Ir bezatbildīgs Nav pazīstams ar regulāru darbu Nekad nav domājis par savu izaugsmi * Vecāku uzskati kavējas vēl sociālismā vai vecāki nav Latvijā A B Motivēti apgūt un apgūst izvēlēto programmu Aizrautīgi attīsta sociālās prasmes, apgūst kultūrizglītību Izprot Karjeras izaugsmi, veido to Vecāki izprot darba tirgu, iesaistās pusaudža izaugsmē Jāiekļauj darba tirgū Spēj izturēt darba slodzi

Programmas teicama apguve Pēc pamatskolas: B variants Human resources slide 7 Programmas teicama apguve Papildprasmju apguve Starptautiskā pieredze Karjeras izglītība * Ļoti labi strādā , t.sk. fizisku darbu praksē, disciplinēts, atbildīgs Pēc absolvēšanas turpina darbu prakses vietā Nedomā par karjeru * Ļoti labi strādā , t.sk. fizisku darbu praksē, disciplinēts, atbildīgs Pēc absolvēšanas dodas uz augstskolu Karjeru neveidos tehnikumā apgūtajā profesijā

Human resources slide 7 Pēc pamatskolas: A variants Programmas vāja apguve Kavējumi, sociāli sarežģījumi «Pumpurs», «Dzīvesprieks» u.c.palīdzība Iekļaušana Kultūrizgl., karjeras izglītības, strapt.proj. * Nepatīk skolā, bet labi strādā , t.sk. fizisku darbu praksē, kļūst atbildīgs Pēc absolvēšanas turpina vienkāršu darbu prakses vietā *Nepatīk skolā, bet labi strādā , t.sk. fizisku darbu praksē, reizēm mācās atbildību Neiztur darba slodzi un atbildības spriedzi, pamet skolu, dodas uz citu valsti; gadījuma darbi, NVA

Izaicinājumi darba tirgū Human resources slide 4 Izaicinājumi darba tirgū Darba devēja tēvišķa attieksme audzēkņa paveiktā darba materiālā novērtēšana Uzņēmējdarbības izpratnes veidošana audzēkņos audzēkņu izaugsmes iespēju pirmsākumu veidošana praksē Sadarbības, u.c. soc. prasmju mācīšana audzēkņiem Intensīvs darbs ar pamtskolniekiem , viņu ģimenēm uzņēmējdarbības izpratnes veidošanā :

neformālā profesionālā pilnveide tālākizglītība pieaugušo izglītība ārpusformālā izgl. īsi kursi senioriem 1-1,5.gadi pēc uzņēmumu pasūtīti kursi vidusskolas

Izaicinājumi pieaugušo izglītībā Human resources slide 4 Izaicinājumi pieaugušo izglītībā Darba tirgus faktiskās vajadzības Cilvēku neizpratne par sagaidāmo mūžizglītības programmas apguves rezultātu: Pagastu pārvalžu ieinteresētība iedzīvotāju mūžizglītībā Sabiedrības nepietiekamā izpratne par mūžiglītības nepieciešamību Informācijas par iespējām

Sistēmiska pieeja cilvēkresuriem reģionā ir kā rudzu druva- viens pats sējējs vai arājs ražu neiegūs.... PALDIES!