Biedrības “Latvijas Zaļā josta” valdes priekšsēdētāja Velga Vilciņa Mob. tālr. 29525682, tālr./fakss 67808320 E-pasts: velga.vilcina@zalajosta.lv.

Slides:



Advertisements
Līdzīgas prezentācijas
      Sensoro spēju attīstīšana matemātisko pamatpriekšstatu veidošana, matemātika - integrētā pieeja  Konsultācija  Rīgas pirmsskolas izglītības.
Advertisements

Skolas simbolika 10.a klases projekts 2011./2012. m.g.
Lasīšanas prasmju pilnveide
“Rītausmas reidi”.
Eiropas Sociālā fonda projekts „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide” Vienošanās Nr.2010/0096/1DP/ /09/IPIA/VIAA/001.
Aktualitātes bērnu tiesību aizsardzības jautājumos
Demonstrējumi dārzkopībā g.
Prezentācijas transkripts:

Biedrības “Latvijas Zaļā josta” valdes priekšsēdētāja Velga Vilciņa Mob. tālr. 29525682, tālr./fakss 67808320 E-pasts: velga.vilcina@zalajosta.lv

Klimata pārmaiņas un atkritumi

Kas veicina klimata pārmaiņas Galvenā siltumnīcefekta gāze ir ogļskābā gāze CO2 Izdalās galvenokārt sadedzinot fosilo kurināmo Kurināmo dedzinām, lai iegūtu siltumenerģiju, elektroenerģiju un citus resursus Jo vairāk patērējam siltumenerģiju ,elektroenerģiju un citus resursus, jo vairāk atmosfērā tiek ievadīti CO2 izmeši

Kas veicina klimata pārmaiņas Atkritumu radīšana: Organiskiem atkritumiem sadaloties (sapūstot, sairstot) veidojas oglekļa dioksīds (CO2), metāns (CH4) un nelielos daudzumos citas gāzes. Sadedzinot atkritumus sadedzināšanas iekārtās un nepiemērotos apstākļos (ugunskurā, mājas kurtuvē) rodas cilvēka veselībai un apkārtējai videi kaitīgi izmeši piemēram – putekļi, smagie metāli, klimatu pārmaiņu un skābo lietu veicinošas gāzes, dioksīni u.c.

lauksaimniecība un atmežošana. Notekūdeņu attīrīšanas procesā organiskā piesārņojuma/savienojumu sadalīšanās, kā rezultātā atmosfērā nonāk ogļskābās gāzes(CO2) un metāna (CH4) gāzes

Atkritumi izglītības iestādē Atkritumu apjoms veidojas no dažādu procesu atkritumiem – mācību procesā, ēdināšanas procesā, apkārtnes sakopšanas un citos skolu apsaimniekošanas procesos: Papīrs, kartons, plastmasa, stikls, virtuves atkritumi, zaļie dārza atkritumi. Bīstamie atkritumi (piem. dienas gaismas spuldzes, līmes, krāsas, eļļas, akumulatori u.c.).

Sadzīves atkritumu apsaimniekošana izglītības iestādē Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas kārtību nosaka valsts un pašvaldību normatīvie akti. Skolai kā atkritumu radītājai ir jāiekļaujas vietējās pašvaldības organizētajā atkritumu apsaimniekošanas sistēmā.

Bīstamie sadzīves atkritumi Daļa skolas ikdienas atkritumu var būt bīstami. Tādi veidojas skolas ķīmijas klasē, saimnieciskajā darbībā – tīrīšanas līdzekļi, līmes, krāsas, dienas gaismas lampas u.c. Bīstami ir arī medicīnas atkritumi - zāļu atlikumi, dzīvsudraba termometri, kā arī elektroniskās iekārtas un akumulatori. Bīstamos atkritumus ir jāuzglabā speciāli iekārtotā telpā vai tās daļā, kas ir slēgta, nesajaucot, oriģinālā tarā vai iepakojumā ar atbilstošu uzrakstu, norādot atkritumu veidu. Bīstamie atkritumi nododami tikai bīstamo atkritumu apsaimniekojošam uzņēmumam vai arī nogādājami bīstamo atkritumu savākšanas laukumā.

Bioloģiski sadalāmo atkritumu atšķirošana un kompostēšana skolas teritorijā Bioatkritumu uzkrāšanai ieteicams izmantot specializētus konteinerus, kas nodrošina optimālu gaisa cirkulāciju atkritumu uzglabāšanas laikā, līdz ar to novēršot atkritumu smakošanu un veicinot to mitruma samazināšanu

Komposta kaudzes izveide Biomasas tālākai pārstrādei var izmantot kompostēšanas metodi Vienkāršas komposta kaudzes izveide izmantojot saliekamu konstrukciju

Izslēdz, samazini, šķiro, pārstrādā! Mainies! Izslēdz, samazini, šķiro, pārstrādā!