Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Tandēma mācību semināri DVBM īstenošanai

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "Tandēma mācību semināri DVBM īstenošanai"— Prezentācijas transkripts:

1 Tandēma mācību semināri DVBM īstenošanai
Vita Žunda, semināru vadītāja par DVBM Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL)  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

2 Īsumā par šādiem tematiem
Tandēma mācību koncepcija Programma Mācību pasākumi Ieguvumi, ietekme Ilgtspēja: kā to darīt tālāk Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

3 Tandēma koncepcija un 3 iesaistītās puses
3 partneri: PI pr. vad., Audzēknis Darbaudzin. 3 posmi: Pirms prakses, Prakses laikā, Pēc prakses Praktikants Prof. Izgl. Iest. Uzņēmums I III II Prakse/DVBM posmi VŽunda_Par Tandēmu

4 Tandēma koncepcija Kopīgi «turam praktikantu uz mērķiem»
Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

5 Tandēma koncepcija Kāds no pieredzējušākajiem DVBM koordinatoriem: Izglītības iestāde un uzņēmums kopīgi īsteno izglītības programmu.Uzņēmuma līdzatbildība par mācīšanās rezultātiem. Sadotās rokas – tā ir komunikācija visā procesa gaitā: pirms, DVBM norises laikā un pēc. Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

6 Programma Saskaņota ar ESF finansēto programmu DVBM vadītājiem no uzņēmumiem; Uzņēmumu pārstāvji iegūst sertifikātu par 32 stundu programmu Programma veidota, lai maksimāli izmantotu kopā būšanu: - stiprināt pedagoģiskās prasmes, mācīties vienam no otra, komunikācijas un sadarbības prasmes starp S un U - jau uzsākt reālo komunikāciju un sadarbību, iepazīties, runāt par DVBM plānošanu, IMP, vērtēšanu, utt. Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

7 Programma – iziet cauri DVBM procesam
VŽunda_Par Tandēmu Programma – iziet cauri DVBM procesam Vispār Kritika un komplimenti (Skola un Uzņēmums viens par otru) DVBM organizācija un plānošana, lomas, komunikācija Pirms Kā sagatavoties – katras iesaistītās puses uzdevumi, Ind.māc.plāns; Par ko komunicējam, kā gatavojam, motivējam audzēkni DVBM laikā Kā atbalstām audzēkni mācīšanās procesā, kā vērtējam, kā motivējam Par ko komunicējam, kā atbalstām viens otru; mācību metodes, uzdevumi, utt. Pēc Kā noslēdzam DVBM – par ko komunicējam, kā atbalstām audzēkņa karjeras izaugsmi, utt. Ko darām, lai nākošā reizē izdotos labāk Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

8 Programma Skola un uzņēmums – kopīga vīzija par kvalitatīvām DVB mācībām Pieredzes apmaiņa: piemēri par DVBM programmām un īstenošanu no skolu puses un no uzņēmumu puses no LV un ārzemēm Praktiski piemēri par konkrētiem audzēkņiem, konkrētām praksēm Praktiski uzdevumi: komunikācijas treniņi un kopīga risinājumu meklēšana problēmsituācijās Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

9 Tandēma mācības DVBM vadītājiem
Aptuveni 20 semināri, 300 dalībnieku, proporcija ap 50/50 Laika posmā no Nov.2017 – Jan.2019 Paldies tehnikumiem, kas palīdzēja organizēt: Rīgas valsts tehnikums, Daugavpils tehnikums, Rīgas Stila un Modes Tehnikums, MC Buts, Ogres tehnikums, Rīgas Tehniskā koledža, … Bija dalībnieki no Priekuļu, Kuldīgas tehnikumiem, Zaļeniekiem Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

10 Tandēma mācības DVBM vadītājiem
Iniciatīva arī no uzņēmumiem: LDz, Latvijas Finieris, … Tehnikumu sadarbības partneri: skaistumkopšana, ēdināšana, būvniecība, poligrāfija, kokapstrāde, mežistrāde, tirdzniecība, autoservisi, lauksaimniecība, viesmīlība, grāmatvedības pakalpojumi, … Pasniedzēji tandēmā: Vita Žunda un Diāna Krastiņa Daugavpils tehnikumā – Inta Laurena un Jevgenijs Kružkovs Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

11 Rezultāti, ietekme, ieguvumi
Pārvar stereotipus: Uzņēmums ierauga jaunus, entuziasma pilnus PI pārstāvjus Uzzina, kā mainās tehnikumi PI ierauga motivētus, atbalstīt gribošus uzņēmumu pārstāvjus Mācās no citu skolu un citu uzņēmumu pieredzes Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

12 Dalībnieku atsauksmes
«Ļoti labi, ka bijām kopā ar skolu pārstāvjiem. Es sapratu, ka viņu darbs ir ļoti grūts un ka mums jāstrādā kopā» LDz «Agrāk, kad es redzēju pie kāda no mūsējiem praktikantu, es domāju: Paldies Dievam, ka man nav ar viņiem jāņemas. Tagad es domāju, ka varu palīdzēt viņiem iemācīties. Un sapratu, ka man pašam jāmainās» LDz Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

13 Ieguvumi dalībnieku acīm - anketās
Nosauciet 3 lietas, ko iemācījāties/guvāt kopīgo mācību laikā: About WBL, how to become a good tutor, how to motivate students Self-reflection about my pedagogical work Suggestions for motivating and evaluation of the trainee Structured approach to organization of WBL Methods of solving problems Ideas for feedback and evaluation giving To look differently at the trainees and their plans What the schools expect from us Information that could be useful for me in the future Communication with professionals from different fields – networking Overview of the most typical problems during traineeships Possibility to look at myself as tutor from aside Improved assessment and motivation techniques Experience trough good examples from life about problem-solving Importance of cooperation between school-company Communication is the KEY! Tripartite cooperation as the main element of WBL VŽunda_Par Tandēmu

14 Nākotnes iespējas Tandēma mācībām
VŽunda_Par Tandēmu Nākotnes iespējas Tandēma mācībām Somijas modelis – Igaunijas modelis Ilgtspējas aspekts DVBM organizēšanā, PI loma – MK noteikumos 484: nepieciešamība būvēt ilgtermiņa partnerības ar DVBM uzņēmumiem, un tāpēc pašām PI uzņemties iniciatīvu un izmantot Tandēma seminārus kā formātu dzīvai, regulārai, strukturētai komunikācijai ar uzņēmumiem, veidot DVBM komandas/tandēma kompetenci, kopīgu zināšanu telpu. Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

15 Tandēms, sadarbība, komunikācija
Erasmus+ project “Testing New Approaches to Training VET and Workplace Tutors for Work Based Learning” (TTT4WBL),  Project No EPP LV-EPPKA3-PI-POLICY VŽunda_Par Tandēmu

16 Paldies! Jautājumi…. VŽunda_Par Tandēmu


Lejuplādēt ppt "Tandēma mācību semināri DVBM īstenošanai"

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma