Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

“Kā doties pa straumi pārmaiņu laikā..?”

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "“Kā doties pa straumi pārmaiņu laikā..?”"— Prezentācijas transkripts:

1 “Kā doties pa straumi pārmaiņu laikā..?”
Pedagogu konference «21.gs izglītība: skola, skolotājs, pārmaiņas» “Kā doties pa straumi pārmaiņu laikā..?” «Radošuma pils» treneri: Dace un Armands Līcīši

2 Pārmaiņas vairs nekad nebūs tik lēnas, kā šobrīd!

3 «Kāpurs ir pakļauts ģeodinamikas dabas likumiem, bet tauriņam ir jāpielāgojas pavisam citai- aerodinamikas pasaulei…» (Prof.dr.oec.habil. Fredmund Malik) Kāpura tematika un tauriņa tematika tā ir viena matērija un viena izdzīvošanas lieta. Mēs varam salīdzināt to ar sevi… Gan no piedzimšanas brīža līdz pat vecumam, gan no neinformēta maza cilvēka līdz informētam cilvēkam…Un tā ir tā kritiskā lieta skatoties uz šo citātu. Jāatceras tas, ka tad, kad mums pienāk tas taureņu lidošanas brīdis un tas kas to neizdara- paliek tikai par tauriņu ar rāpotāja sindromu… Kā mēs varam palīdzēt sev pašiem un skolēniem pārvarēt šo gravitāciju, un tomēr spert soli ārpus ierastā, lai sasniegtu kopīgi jaunos mērķus. Kas tad ir jādara…? Atbilde ir viena-jāmaina redzējums… un šodien mēs kopīgi mēģināsim to darīt..

4 10 galvenās prasmes 2020. gadā 2015. gadā
Sarežģītu problēmu risināšanas prasme Kritiskā domāšana Radošums Cilvēku pārvaldība Darbības saskaņošana ar citiem Emocionālā inteliģence Spriedumu izteikšana un lēmumu pieņemšana Prasme palīdzēt Prasme vest sarunas Kognitīvais (domāšanas) elastīgums Kvalitātes kontrole Aktīva klausīšanās  Avots: Pasaules Ekonomikas forums, Ziņojums par darba tirgu nākotnē Avots: Pasaules Ekonomikas forums, Ziņojums par darba tirgu nākotnē

5 Mūsdienīga mācību vide
TEHNOLOĢIJAS PEDAGOĢIJA TELPA Digitālais atbalsts Mācīšanās vide Mācīšanās partnerība Pedagoģiskā pieredze Digitālais atbalsts- resursi, kas paātrina pieeju zināšanām arī ārpus klases un stundām Mācīšanās partnerība-savstarpēja skolēnu, skolotāju, vecāku un plašākas sabiedrības mērķtiecīga sadarbība Pedagoģiskā pieredze- mācību procesa veidošana, vadīšana un sasniegumu vērtēšana Mācīšanās vide- droša vide, kas sekmē sadarbību un kurā skolēni uzņemas atbildību par savu mācīšanos AAvots- Gill Leahy. The Modern Classroom.Izdevniecība: Lielvārds

6 «Kā reflektējam un adaptējamies»
Mācīšanās mācīties «Kā reflektējam un adaptējamies» Zināšanas «Ko mēs zinām» Raksturs «Kā mēs uzvedamies un iesaistāmies pasaulē» Prasmes «Kā mēs izmantojam to, ko zinām» Zināšanas «Ko mēs zinām» Raksturs «Kā uzvedamies un iesaistāmies pasaulē» Prasmes «Kā izmantojam to, ko zinām» 21.gadsimta IZGLĪTĪBA Zināšanas – Starpdisciplīnu zināšanas. Tradicionālās(piem., matemātika, valoda).Modernās-(piem.,robotika, uzņēmējdarbība). Tematiskās (piem., Globālā lasītprasme )Starpdisciplinaritāte Raksturs- vērīgums, Zinātkāre, līdera dotības, drosme, neatlaidība, noturība, ētiskās vērtības u.c. Prasmes- Radošums, kritiskā domāšana, komunikācija, sadarbība Mācīšanās mācīties- (plāno, uzrauga un novērtē savu mācību procesu) Izaugsmes domāšana; Metakognitīvās spējas(iekšējie procesi ar kuru palīdzību mēs pārdomājam un pielāgojam apgūto situāciju).

7 Jo daudzveidīgāks sastāvs, jo interesantāka dzīve!
Atšķirīgs uzziedēšanas un ienākšanas laiks. Vienādi kopjot un mīlot, vienā un tajā pašā laikā ir dažādi rezultāti. Dažādu apstākļu iedarbība uz dārzu! Ļoti svarīgs augsnes sastāvs. Kas vienam der, tas otram kaitē! Labs dārzs –daudz draugu! Katrā dārzā- jāstrādā! (Kāds darbs, tādi augļi…) Augļi vēl nav paredzami! Darbs jādara ar mīlestību! Katram augam sava nozīme! Augu, augļu un dārzeņu dažādība. Dārzam vajadzīga plānošana! Vajadzīgas stipras saknes! Pareizas piebarošanas laiks un daudzums. Kāpēc dārzs??? Jo… STĀSTS PAR KLASI, GRUPU, KOLEKTĪVU…. Sadarbojoties mēs varam kopt šo dārzu kopā!

8 Dažkārt pie vienādiem resursiem un izvēlēm, mēs redzam pilnīgi citu rezultātu.

9 Lietas, kuras es nevaru ietekmēt un kontrolēt
Godīgums Savus lēmumus Dzīvības procesus Lai citi būtu godīgi pret mani Metodika, darba formas Kā citi rūpējas paši par sevi Profesionālo kompetenci Laika apstākļus Kā es sadarbojos ar kolēģiem Valsts līmeņa politiku Kā es reaģēju uz dažādiem dzīves pārbaudījumiem un izaicinājumiem To, kam es patīku Pagātnes notikumus Lietas, kuras es varu ietekmēt un kontrolēt To, kam es nepatīku Cita cilvēka lēmumus To, kuri mani mīl Kā es sniedzu atbalstu sev un citiem Demogrāfiju reģionos Kā es līdzdarbojos un iesaistos Globālās pārmaiņas Palīdzības lūgšanu citiem Lai citi būtu jauki Atbildība Kāda vēlmi kaut ko darīt atkal un atkal ????????? u.c.

10 Pārmaiņu komponenti, kas var palīdzēt
virzīties uz priekšu… Zinātkāre Oriģinalitāte Radoša domāšana Radoša iztēle Intuīcija Empātija un emocijas Humora izjūta

11 Radoša attieksme pret profesiju
« Vienīgā iespēja izdarīt lielisku darbu- mīlēt, ko tu dari. Ja tu šo lietu vēl neesi atradis, turpini meklēt. Nekad neapstājies.» (Stīvs Džobs) Radoša attieksme pret profesiju

12

13

14 Jebkas, kas izjauc līdzsvaru starp šiem faktoriem rada izdegšanu.
Ja būtu iespējams visas zināšanas un priekšstatus par izdegšanu un stresu sasummēt vienā vārdā, tad šis vārds būtu līdzsvars jeb līdzsvarotība… Līdzsvars starp: - došanu un ņemšanu, - stresu un mieru, - darbu un mājas dzīvi. Jebkas, kas izjauc līdzsvaru starp šiem faktoriem rada izdegšanu.

15 Emocionālās attiecības;
Ķermenis Darbošanās Panākumi; Karjera; Nauda; Statuss; Zināšanas; Darbs u.c. Veselība/ slimība; Higiēna; Sports Pārtika; Miegs; Dienas režīms 25% 25% Intuīcija Fantāzijas/ idejas; Apskaidrība; Dzīves jēga; Mērķi; Iedvesma u.c 25% 25% Sabiedrība; Ģimene; Emocionālās attiecības; Tradīcijas; Kolēģi u.c. Nākotne Kontakti

16 Līdzsvara koks… Paldies, ka uzlaboji noskaņojumu
Paldies, ka atbalsti mani Tu šodien lieliski paveici savu darbu Kopā mēs to izdarīsim Tava anekdote man pamatīgi uzlaboja omu Prasi man palīdzību, ja tev to vajadzēs Paldies, ka atrisināji manu problēmu Es tevi atbalstīšu Tu esi tikusi galā ar grūtākām lietām Paldies, ka biji īstajā vietā un laikā Paldies, ka tu esi Kad pabeigsi- būs gandarījums Negatīvās emocijas ikdienas saskarsmē ir neizbēgamas. Mūsu spēkos ir radīt un vairot labās emocijas sev un apkārtējiem. Dzīvesprieka koks ir instruments, kas palīdzēs audzēt pozitīvās emocijas. Jums tiek piedāvāti dažādi veidi, kā izteikt iedrošinājumu, komplimentu vai pateicību. Tie ir uzrakstīti uz noplēšamām lapiņām, kuras var izmantot, lai pateiktu labo. Labie darbi palīdz audzēt Koku (pēc labā darba izdarīšanas, koka zaros atzīmē jeb pielīmē uzlīmi. Pasmaidi! Tev izdosies!

17 Nezaudēt ticību sev, kad kaut kas kritizē, ir neapmierināts, bet justies kā VINNIJS Pūks ….

18

19 "Izplatiet mīlestību visur, kur vien esiet
"Izplatiet mīlestību visur, kur vien esiet! Neļaujiet nevienam no sevis aiziet mazāk laimīgam nekā viņš ir pie Jums atnācis!" (Māte Terēze)

20 Ja zvaniet, tad: Dace Armands Ja rakstiet, tad: Dace – Armands –


Lejuplādēt ppt "“Kā doties pa straumi pārmaiņu laikā..?”"

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma