Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Notiek prezentācijas ielādēšana. Lūdzu uzgaidiet

Autobraucēju rīcības novērojumi ceļu satiksmē

Līdzīgas prezentācijas


Prezentācija par tēmu: "Autobraucēju rīcības novērojumi ceļu satiksmē"— Prezentācijas transkripts:

1 Autobraucēju rīcības novērojumi ceļu satiksmē
2018.gada maijs

2 1. Metodoloģiskā informācija
PĒTĪJUMA VEICĒJS SIA "Latvijas Fakti" PĒTĪJUMA MĒRĶIS Ar novērojuma palīdzību noteikt autovadītāju un pasažieru uzvedību transportlīdzekļos un fiksēt drošības jostu lietošanu vieglo automobiļu priekšējos un aizmugurējos sēdekļos, bērnu pārvadāšanas drošības noteikumu ievērošanu automobiļos, kā arī mobilā tālruņa lietošanu pie automašīnas stūres, un autovadītāju ēšanas paradumus braukšanas laikā. METODE Autovadītāju un pasažieru rīcības novērojumi ceļu satiksmē tika veikti, izmantojot kvantitatīvo tiešo novērojumu bez pētnieka iejaukšanās (dabisko novērojumu). Novērojums tika veikts vietās, kurās iespējama auto transporta plūsmas apstāšanās un fiziska tā novērošana (piemēram, regulējamos krustojumos). Novērojamo objektu atlasē tika izmantots solis +2, fiksējot katru otro automašīnu ceļa malai tuvākajā braukšanas joslā.

3 NOVĒROJUMA VIETAS UN PUNKTI NOVĒROJUMĀ IESAISTĪTAIS PERSONĀLS
IZLASES APJOMS Kopumā tika novēroti 1267 transportlīdzekļi piecās dažādās Latvijas pilsētās: Rīgā – 424, Liepājā – 200; Jelgavā – 220; Rēzeknē – 203, Valmierā – 200, no kurām 42% automašīnas ar aizmugurē sēdošiem pasažieriem un 36% automašīnas ar bērniem. NOVĒROJUMA VIETAS UN PUNKTI Novērojuma punkti tika atlasīti, balstoties uz administratīvo pilsētas iedalījumu un satiksmes intensitāti. Novērojums tika veikts 5 dažādās Latvijas pilsētās: Rīgā 12 dažādos novērojuma punktos, Liepājā 3 dažādos punktos, Jelgavā 4 dažādos punktos, Rēzeknē 4 un Valmierā 3 dažādos punktos. NOVĒROJUMA LAIKS –   Novērojuma veikšanas laiks tika sadalīts proporcionāli nedēļas dienām un dienas daļām, apsekojumu veicot gan darba dienās, gan brīvdienās, kā arī dažādos dienas laikos – no rīta ( ) un vakarā ( ). NOVĒROJUMĀ IESAISTĪTAIS PERSONĀLS Novērojumu kopumā veica 8 "Latvijas Faktu" intervētāji. Intervētāju instruktāžu un darba kvalitātes pārbaudi veica 2 “Latvijas Faktu” intervētāju tīkla reģionālie pārraugi.

4 2. Galvenie secinājumi

5 Pētījuma rezultāti liecina, ka CSDD īstenotajām aktivitātēm un sabiedrību informējošajām kampaņām par ceļu satiksmes drošības jautājumiem ilgtermiņā ir bijusi pozitīva ietekme – saskaņā ar novērojuma rezultātiem ir konstatēts patstāvīgs drošības jostu lietotāju īpatsvara pieaugums: pēdējo trīs gadu laikā tas ir palielinājies par 11%, sasniedzot 85%, kas kopš 2015.gada trijos veiktajos novērojumos ir visaugstākais rādītājs. Drošības jostu lietošana kopš 2015.gada jūnijā īstenotā novērojuma ir pieaugusi gandrīz visās pozīcijās – autovadītāju vidū (no 83% uz 94%), pasažieru vidū priekšējā sēdeklī (no 81% uz 86%), kā arī pasažieru vidū aizmugurējā sēdeklī (no 52% uz 66%). Vienīgi bērnu pārvadāšana atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem ir nedaudz samazinājusies – joprojām katrs piektais bērns netiek pārvadāts autokrēsliņā vai uz speciāla paliktņa (no 82% uz 78%). Atbilstoši drošības noteikumiem visbiežāk pārvietojas Liepājas pilsētas satiksmes dalībnieki: 96% autovadītāju, 91% priekšā braucošo pasažieru, 89% bērnu un 80% aizmugurē sēdošie, pārvietojoties ar auto, lieto drošības jostas. Savukārt kritiskākie rezultāti tika konstatēti Rēzeknē, kur 85% autovadītāju un 74% priekšā braucošie pasažieri un tikai 48% aizmugurē sēdošie pasažieri, pārvietojoties ar auto, lieto drošības jostas un 42% bērnu tiek pārvadāti atbilstoši satiksmes noteikumiem auto krēsliņā vai uz speciālā paliktņa. Novērojuma rezultāti liecina, ka joprojām autovadītāju vidū visai plaši izplatīta ir mobilo telefonu lietošana auto vadīšanas laikā: kopš 2015 gada jūnija tā ir palielinājusies par 3%, sasniedzot 12% robežu. Vienlīdz bieži mobilo tālruni pie auto stūres lieto gan vīrieši, gan sievietes, kā arī dažāda vecuma autovadītāji. Biežāk nekā vidēji mobilo tālruni pie stūres lieto Rīgas autovadītāji (15%), bet nedaudz retāk Valmieras un Jelgavas autovadītāji (10%). Nav novērotas būtiskas izmaiņas attiecībā uz autovadītāju paradumu pie auto stūres lietot pārtiku – tā pat kā gadā, arī šajā novērojumā 2% auto vadītāju pie stūres ēda vai dzēra.

6 3. Novērojuma rezultāti

7

8 +11% +7% +14%

9 - 10%

10 +20% +15%

11 +34% - 8%

12 +21% +19% - 9% +37%

13

14 - 11%

15

16

17


Lejuplādēt ppt "Autobraucēju rīcības novērojumi ceļu satiksmē"

Līdzīgas prezentācijas


Google reklāma